اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مهدیشهر:

مشارکت مردم ایران در انتخابات امسال نیز بالاتر از میانگین بین‏المللی خواهد بود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات امسال نیز بالاتر از میانگین بین‏المللی خواهد بود؛ اما نباید به این آمارها قانع بود و باید حماسه‏ای واقعی خلق کرد.

مشارکت مردم ایران در انتخابات امسال نیز بالاتر از میانگین بین‏المللی خواهد بود

محمدعلی یوسفیان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: اگر چه حضور 70 تا 80 درصدی مردم ایران در انتخابات از متوسط میزان مشارکت مردم کشورهای مختلف بسیار بالاتر است، اما نظام مردم‏سالاری دینی به این حد راضی نیست.

وی افزود: آرزوی نظام مردم‏سالاری دینی، مشارکت حداکثری است و به نصاب مطلوب بین‏المللی راضی نمی‏شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند تا علت عدم مشارکت حدود 20 تا 30 درصدی واجدین شرایط را بررسی کرده و برای جلب مشارکت آنان نیز برنامه‏ریزی کنند.

یوسفیان تاکید کرد: قطعا آنان که در انتخابات مشارکت ندارند، معاند یا مخالف نظام نیستند و اختلاف نظرهای جزیی یا دلخوری‏هایی موجب این واکنش آنان می‏شود.

وی یکی از علت‏های اصلی این عدم مشارکت را نشناختن ذات انقلاب و اهداف آن دانست و گفت: انقلاب اسلامی زلزله سیاسی، فرهنگی و معنوی دوران معاصر بود که باید آن را فراتر از نظام جمهوری اسلامی دید.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: در حقیقت یکی از آثار انقلاب، جمهوری اسلامی بود و چون ملت ایران پرچم‏دار این انقلاب بوده، حضور مداوم آنان در صحنه در حقیقت پاسداری از اصل انقلاب و گفتمان آن است.

یوسفیان ادامه داد: علت دیگر عدم مشارکت این افراد، تصور نادرستی است که دارند؛ چرا که گمان می‏کنند حضور در صحنه‏هایی همچون انتخابات، تایید 100 درصد عملکرد مسئولان نظام است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز چند سال گذشته خطاب به مسئولان تاکید کردند که مشارکت مردم به معنای تایید 100 درصد عملکرد آنان نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر ادامه داد: بر این اساس، برخی از این افراد گمان می‏کنند عدم مشارکت آنان، تلنگری به مسئولان برای بهبود شرایط عمدتا اقتصادی است.

یوسفیان ادامه داد: واقعیت‏های اقتصادی و اجتماعی چیزی نیست که کسی بخواهد با بهره‏گیری از میزان مشارکت بر آن سرپوش بگذارد.

انتهای پیام/2249/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول