اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 207

مناظرات انتخاباتی تاثیر زیادی در آرای مردم دارد

کسی که خود را در معرض رای مردم قرار داده و سودای ریاست جمهوری در سر دارد، باید بتواند در مناظرات انتخاباتی از برنامه‌ها و سوابق خود دفاع کند.

مناظرات انتخاباتی تاثیر زیادی در آرای مردم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مناظرات انتخاباتی از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

صدا و سیما نیز طبق برنامه زمان‌بندی شده سه برنامه مناظره برای هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته که از ساعت 16 دهم خرداد ماه جاری آغاز می‌شود.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات فضای سیاسی کشور شاهد شور و هیجان شده و مردم بی‌صبرانه در انتظار مناظرات انتخاباتی نامزدها هستند.

مردم استان گلستان که در طول 34 سال گذشته نقش اساسی در برگزاری انتخابات‌ها داشتند، این روزها نیز آماده شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

آنها همانند مردم سایر استان‌ها برای مشاهده مناظره‌ها لحظه‌شماری کرده و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان خواستار توجه جدی نامزدها به مطالبات آنها در این مناظره‌ها شدند.

نامزدهای انتخابات صبورانه به سئوالات رقبای خود پاسخ دهند

یکی از دانشجویان گرگانی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: نامزدهای انتخاباتی در مناظره‌ها باید حرمت یکدیگر را حفظ کرده و از تخریب هم خودداری کنند.

پروین‌السادات حسینی افزود: مناظره‌ها فرصت مناسبی برای معرفی نامزدها و آشنایی بیشتر مردم با شخصیت آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید در مناظرات صبورانه به سئوالات رقبای خود پاسخ دهند و از بیان سخنان غیراخلاقی در توصیف یکدیگر بپرهیزند.

مناظرات انتخاباتی تاثیر زیادی در آرای مردم دارد

شهروند دیگری از گلستان که متعلق به قومیت سیستانی است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: کسی که خود را در معرض رای مردم قرار داده و سودای ریاست جمهوری در سر دارد، باید بتواند در مناظرات انتخاباتی از برنامه‌ها و سوابق خود دفاع کند.

خدیجه لکزایی ادامه داد: مردم از نامزدهای انتخابات انتظار دارند بدون نیش و کنایه و با هدف دفاع کارشناسی و منطقی از برنامه‌های خود با عزت و در نهایت ادب در برابر یکدیگر حضور یابند.

به گفته وی، برگزاری مناظرات انتخاباتی تاثیر بسیار زیادی در آرای نامزدها دارد و مردم در پایان این سه مناظره درباره نامزد اصلح خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

کسی که توان دفاع از خود را نداشته باشد، از حقوق ملت هم نمی‌تواند دفاع کند

شهروند دیگری گفت: کسی شایستگی حضور در جایگاه ریاست جمهوری را دارد که توانایی دفاع از حقوق ملت در عرصه‌های داخلی و خارجی را داشته باشد.

علی راستگو اظهار داشت: نخستین گام برای شناخت چنین فردی آگاهی از میزان شجاعت و اقتدار وی برای دفاع از برنامه‌هایش در مناظرات انتخاباتی است.

وی تاکید کرد: کسی که نتواند در مناظرات انتخاباتی از برنامه‌ها و سوابق خود دفاع کند، بدون تردید توانایی دفاع از حقوق ملت را هم ندارد.

نامزدهای انتخابات از عوام‌فریبی پرهیز کرده و «خود واقعی» خود را نشان دهند

یکی از بانوان گلستانی هم خاطرنشان کرد: ملت ایران با کسی عقد اخوت نبسته و بعد از 34 سال تجربه و شناخت مدیران متفاوت امروز آگاهانه‌تر نامزد انتخاباتی خود را بر می‌گزینند.

سارا حمیدی افزود: نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرایند این مناظرات باید «خود واقعی» خود را به مردم نشان دهند تا مردم با شناخت بهتر نامزد اصلح را انتخاب کنند.

به گفته وی، اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظرات دچار عوام‌فریبی شوند و یا «خود واقعی» آنها موردپسند مردم نباشند بدون تردید روز 24 خرداد ماه با «نه مردم» مواجه می‌شوند.

ملت با برخوردهای سلبی نامزدها قاطعانه برخورد می‌کنند

آنچه بیان شد مطالبات مردم استان گلستان از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آستانه نخستین دور مناظرات آنهاست. این مطالبات نه تنها از سوی مردم گلستان بلکه از سوی تمام ملت ایران مطرح می‌شود.

نامزدهای انتخاباتی باید به مناظره‌ها به عنوان یک فرصت نگریسته و با هدف معرفی بیشتر خود و نه تخریب رقبا پا در این مناظره‌ها بگذارند. بنابراین پیشنهاد می‌شود آنها در نهایت ادب و احترام به طور ایجابی برنامه‌های خود را مطرح و برنامه‌های رقبا را به چالش بکشند تا فضای بهتری برای انتخاب اصلح پیش روی مردم قرار گیرد.

بدون تردید اتخاذ شیوه‌های سلبی روش بسیار ناشایستی برای اخذ رای از مردم است و کسی که چنین رویه‌ای در پیش بگیرد، به طور قطع با برخورد قاطع ملت مواجه می‌شود.

انتهای پیام/83003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول