اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

احساسات حقیقت را از بین می‌برد / دشمنان از وحدت ملت ایران وحشت دارند

امام جمعه پلدشت گفت: به تبلیغات دشمن دقت شود، چرا که آن‌ها از وحدت ملت ایران وحشت دارند و فقط به دنبال منافع خود هستند.

احساسات حقیقت را از بین می‌برد / دشمنان از وحدت ملت ایران وحشت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدشت ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: سعی کنیم با در نظر گرفتن تقوای الهی بیشتر از گذشته در کارها با پاکی و پرهیزکاری رفتار کنیم.

وی با اشاره به 25 رجب شهادت امام موسی کاظم (ع)، اذعان داشت: امام موسی کاظم (ع) در 35 سال از زندگانی‌اش امامت کرده و در طول مسئولیت امامت القاب نیکی از خودشان بر جا گذاشته‌اند.

وی افزود: از القاب این امام بزرگوار کاظم است برای اینکه این بزرگوار در مشکلات صابر بوده و در تمامی مصائب‌ها ثابت قدم بوده و استقامت از خودشان نشان داده و توانسته‌اند برای همه مردم سرمشق باشند.

دوزدوزانی ابراز داشت: از دیگر القاب این امام بزرگوار عبد صالح بوده و با اینکه امام موسی کاظم (ع) بیشتر عمر خود را در تبعید گذراند و دشمن اجازه نداد آن طوری که باید مسائل از نظر فرهنگی مطرح شود ولی این امام بزرگوار توانست افراد لایق و فقیه عالم را در سایه تربیت خودشان به اسلام هدیه دهد.

وی با اشاره به اینکه امام موسی کاظم (ع) باب الحوائج بود، خاطرنشان کرد: لذا هر وقت ایشان متوجه می‌شد که افرادی ناراحت هستند، کمک مالی در اختیارشان می‌گذاشت تا مشکلات خود را رفع کنند.

امام جمعه پلدشت به کلمات با حکمت این امام بزرگوار اشاره کرد و عنوان داشت: امام موسی کاظم (ع) می‌فرماید «هم‌نشینی انسان با اهل دل برای انسان در دنیا و آخرت شرافت می‌آورد».

وی افزود: از دیگر کلمات حکمت‌‌آمیز امام کاظم (ع) این است که ایشان می‌فرماید «امانت داری و صداقت روزی بیشتری را بدون زحمت نصیب انسان می‌کند و خیانت سبب فقر انسان شده و نفاق می‌آفریند.»

خطیب جمعه پلدشت در خطبه دوم با اشاره بر قرار گرفتن در آستانه 14 خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و 15 خرداد، ابراز داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که به حق دعوت کرده و به حق دعوت شده و با مجاهدت و رهبری‌های قاطع و محکم از دنیا رفت و اسلام را در عصر ما زنده کرد و عظمت مسلمانان را به بهترین صورت ممکن برگرداند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در رابطه با انتخابات گفت «ما مسلمان هستیم و باید مسائل اسلامی را در انتخابات در نظر بگیریم نه مسائل شخصی و خودمانی».

وی اضافه کرد: ما باید در مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و انتخابات خبرگان مسائل و صلاح اسلامی را در نظر بگیریم.

دوزدوزانی گفت: امام (ره) فرمودند «دشمن اصلی ما اسرائیل، صهیونیسم و استکبار جهانی است و این‌ها در فکر ملت نبوده، بلکه به فکر خود هستند»، اظهار داشت: به تبلیغات دشمن دقت شود، چرا که این‌ها از وحدت ایرانیان وحشت دارند و فقط به دنبال منافع خود هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «انتخابات مظهر آزادی و اراده ملت بوده و تعیین سرنوشت انسان است».

دوزدوزانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «رای دادن در انتخابات باید براساس ملاک باشد نه احساسات»، تصریح کرد: احساسات حقیقت را از بین می‌برد و از عمده‌ترین مسائلی که دشمنان به دنبال آن هستند، در نظر گرفتن احساسات است.

وی در خاتمه با دعوت از عموم مردم برای شرکت در انتخابات، اعلام کرد: امید است چنانچه در 22 بهمن دشمن را مایوس کردیم، در انتخابات نیز دشمنان را مایوس و سرافکنده کنیم.

انتهای پیام/61001/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول