اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوست مالکوم و فعال اسلامی در امریکا و اروپا:

دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی درباره شهادت مالکوم در رقابت با پرس تی وی

دوست مالکوم شباز با اشاره به اینکه جوانان امریکایی عاشق شهید مالکوم بودند، گفت: رسانه‌های غربی پس از انعکاس شهادت مالکوم در پرس تی وی با دروغ‌پردازی‌هایی سعی در کذب جلوه دادن شهادت مالکوم به دست مستکبران کردند.

دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی درباره شهادت مالکوم در رقابت با پرس تی وی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان اسلام جمال گلزاری در مراسم یادبود مالکوم شباز در اصفهان اظهار کرد: من با مالکوم سه سال پیش در کنفرانس شیعیان که وی در آن سخنرانی داشت، آشنا شدم.

وی افزود: چند ماه بعد وی به حج رفت و پس از آن به نزد من در دبی آمد و درد دل‌های زیادی با هم کردیم.

دوست مالکوم و فعال اسلامی در امریکا و اروپا با اشاره به اینکه مالکوم هر جایی که وارد می‌شد لبخندی بر لب داشت، تصریح کرد: مالکوم همیشه یک ساک کوچک و چمدان بزرگ را با خود حمل می‌کرد که در ساک کوچک وسایل شخصی خود را نگهداری می‌کرد اما چمدان بزرگ وی پر از کتاب‌هایی بود که در تمام سفرهایش آنها را مطالعه می‌کرد.

وی ادامه داد: می‌توان گفت که مالکوم 10 سال از پدربزرگ خودش جلوتر بود چرا که پدربزرگ وی 34 ساله بود که از زندان آزاد و فعالیت‌های خود را آغاز کرد اما مالکوم حدود 10 سال از وی جلوتر بود و در مدت کوتاهی شیعه شده بود.

گلزاری تصریح کرد: این مسئله زنگ خطری برای آمریکا و غرب بود و به همین دلیل وی را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: به گفته مالکوم پلیس‌های زندان به جز معدودی همگی سفیدپوستانی هستند که بر روی بدن خود تاتوهای اعدام سیاه‌پوستان را دارند و این در حالی است که 85 درصد زندانیان آمریکا سیاه‌پوست هستند بنابراین باید گفت که تمام این اقدامات در کشور مدعی آزادی و برابری برنامه‌ریزی شده است.

فعال اسلامی در امریکا و اروپا با اشاره به اینکه زمانی که مالکوم را به دلایل واهی زندانی کردند شبکه پرس تی وی برنامه‌ای در این باره تهیه کرد، تأکید کرد: خانواده مالکوم جزو سنی‌های وهابی بودند و برنامه شبکه را باور نکردند اما خود مالکوم پس از خروج از زندان از برنامه شبکه پرس تی وی تشکر کرد.

وی تصریح کرد: پس از این جریان مالکوم در فیس بوک راجع به اذیت‌های اف بی آی نوشت و اسم افرادی که اذیتش کرده بودند را نیز درج کرد.

گلزاری اضافه کرد: همچنین وی یکی دو هفته پیش از شهادت درباره پدربزرگش و انقلاب‌های دیگر صحبت و در فیس بوک مطالبی نوشت.

وی تاکید کرد: به طور معمول مستکبران آمریکایی‌ پیش از کشتن افرادی مانند ادوارد و مالکوم سعی در بردن آبروی آنها دارند تا از تعداد طرفداران مردمی آنها بکاهند و این همان چیزی است که درباره مالکوم و ادواردو آنیلی نیز اجرایی کردند.

فعال اسلامی در آمریکا و اروپا تصریح کرد: مالکوم برای کارهای انقلابی و صحبت درباره پدربزرگش  به مکزیک رفت که در همان جا وی را به شهادت رساندند که هنوز دلیل شهادت وی پس از سه هفته مشخص نیست.

وی ادامه داد: تنها زمانی که جسد وی را به کالیفرنیا بردند، روحانیون شیعه که وی را غسل دادند اثر ضربات متعدد باتوم و شکستگی استخوان در بدن وی دیدند و این افراد هنوز که هنوز است از شهادت مالکوم و آنچه بر پیکر وی 10 روز پس از مرگ مشاهده کردند، ناراحت هستند و ما سعی در دلداری آنها داریم.

گلزاری تصریح کرد: خبر مرگ مالکوم شباز را تنها دو رسانه محلی بی‌اهمیت پوشش دادند اما زمانی که پرس تی وی این مسئله را اعلام کرد ناگاه رسانه‌هایی همچون بی بی سی، سی.ان.ان و نیویورک تایمز دروغ‌پردازی‌های خود را راجع به این مسئله آغاز کردند.

وی افزود: این در حالی است که این‌ رسانه‌ها پیش از این هیچ اطلاعی از این موضوع ارائه نکرده بودند و این مسئله نشانه آن است که این رسانه‌های تنها می‌خواسته‌اند که از پرس تی وی عقب نمانند و سعی در کذب جلوه دادن شهادت مالکوم داشتند.

فعال اسلامی در آمریکا و اروپا با اشاره به اقدامات مالکوم گفت: در اوکلند کالیفرنیا که مراسم مالکوم نیز در آنجا برگزار شد دو گروه سیاه‌پوست هستند که دشمن جانی یکدیگر محسوب می‌شوند اما هر دو گروه در مراسم تشییع جنازه مالکوم شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه وی سعی در متحد کردن سیاه‌پوستان داشت، تاکید کرد: پس از مرگ مالکوم متوجه شدیم که وی با شیعیان، سنی‌ها، گروه‌های مختلف سیاه‌پوستان، مسیحیان، سفیدپوستان و سیاه‌پوستان به صورت جداگانه صحبت می‌کرده است تا به خواسته‌های آنها جامه عمل ببخشد.

گلزاری اضافه کرد: مالکوم شباز شهید شد چرا که سعی کرد اسلام و شیعه را به دنیا بشناساند و انقلابی که نیاز بود را در امریکا ایجاد کند.

وی اظهار کرد: خیلی‌ها معتقد بودند که مالکوم نمی‌تواند همانند پدربزرگش معروف شود چرا که مالکوم ایکس معروف‌ترین انقلاب را در دنیا ایجاد کرد اما سیستم مالکوم به کلی با پدربزرگش فرق داشت.

فعال اسلامی در آمریکا و اروپا ادامه داد: مالکوم شباز کارهای پدربزرگش را به صورت امروزی ادامه می‌داد و مطابق جوانان امروزی لباس می‌پوشید و رفتار می‌کرد به گونه‌ای که همه جوانان وی را دوست داشتند.

وی با بیان اینکه وی سعی داشت از طریق موزیک هیپ‌هاپ با جوانان صحبت کند، تاکید کرد: برخلاف تصور عموم موزیک‌‌های هیپ‌هاپ تنها درباره شیطان‌پرستی نیست بلکه با توجه به اینکه این موزیک به خوانش شعر نزدیک است موسیقی مبتذل محسوب نمی‌شود.

گلزاری ادامه داد: برخی خواننده‌های موزیک هیپ‌هاپ شیعه هستند و از این طریق کارهای تبلیغاتی می‌کنند و مالکوم سعی داشت به آنها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگان مکه به مالکوم پیشنهاد داده بودند که در ورای نام پدربزگش برای آنها تبلیغ وهابیت کند، تصریح کرد: به گفته مالکوم آنها خورشید و ماه را به وی پیشنهاد کردند اما وی قبول نکرد که از مذهب تشیع دست بردارد.

دوست شهید شباز با انتقاد از اینکه در زمان حیات مالکوم کسی به وی کمک مالی نمی‌کرد، تاکید کرد: پس از مرگ وی برای برنامه‌های شهادتش 10 تا 15 هزار دلار جمع شد و امیدواریم تا این افراد وجود دارند به آنها کمک مالی و معنوی کنیم.

انتهای پیام/63008/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول