اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره 270 شهید سرافراز شهرک دولت‌آباد برگزار شد

حسین الله‌‌کرم: ادامه راه شهدا اطاعت از ولی فقیه است

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله و تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه شهدای ایران در راه عزت دین خدا حرکت کردند، گفت: راه شهدا در دفاع از انقلاب است و ادامه راه شهدا اطاعت از ولی فقیه است.

حسین الله‌‌کرم: ادامه راه شهدا اطاعت از ولی فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسین الله‌کرم پنج‌شنبه شب در یادواره 270 شهید سرافراز شهرک دولت‌آباد که با حضور جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: یاد جبهه بخیر که مدینه اهل بلا بود، یاد سنگرها بخیر که آخرین آشیانه پرستوها بود، یاد گلوله بخیر که آخرین نشانه وصال بود، یاد فهمیده‌ها بخیر که قبل از تکریم تشییع شدند و یاد بسیجی بخیر که ضریب اخلاص بود.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: حضور در مراسم یادواره شهدا سعادتی است و امید است نام ما در دفتر 270 شهید شهرک دولت‌آباد ثبت شده و خداوند متعال توفیق ادامه دادن راه شهدا را به ما بدهد.

وی در ادامه با اشاره به آیه مبارکه «عند ربهم یرزقون» تاکید کرد: نباید فکر کنیم که شهدا مرده‌اند، خداوند متعال می‌فرمایند «شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند»، نام افرادی که راه شهدا را ادامه می‌دهند و یا این مسیر را قطع می‌کنند در نوشته‌ای به شهدا تسلیم می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: «این است و جزء این نیست که یکی از درب‌های بهشت درب جهاد است و خدا به اولیاء خود واگذار می‌کند».

الله‌کرم با اشاره به جایگاه شهدا عنوان کرد: امام حسین (ع) فرمود «مرگ چقدر آسان است در راه عزت» و شهدای ایران اسلامی در راه عزت و عظمت دین خدا حرکت کردند و ما باید مسیر آنها را درک کنیم.

‌استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند «هر کس عملی برای رضای خدا انجام دهد خدا بهترین را برای آن قرار می‌دهد».

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با تاکید بر اینکه راه شهداء در دفاع از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ادامه راه شهدا بر این است که ما مطیع ولی فقیه باشیم.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید بادپا که هفتم دی ماه 59 در سوسنگرد به فیض شهادت نائل آمد، بیان داشت: این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه خود ما را به خواندن قرآن روزی حداقل 50 آیه، نماز اول وقت، وفای به عهد بدون خلف وعده، حداقل یک روز روزه در هفته، تنظیم حساب و کتاب و عدم اصراف، محاسبه خمس، پرهیز از شوخی‌های دروغین، ‌همراهی بیشتر با مادر، دقت در استفاده از اموال مسلمین و امر به معروف توصیه می‌کنند.

الله‌کرم با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در هنگام ورود به خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61، شهید عظیمی بسیجی 17 ساله‌ تیپ المهدی (عج) به دوستان خود بیان می‌کرد «شاید وصیت‌نامه من به دست دوستان نرسد، شما از وصیت من آگاه باشید» و در وصیت خود تاکید کرد «بر روی قبر من هیچ اسم و نشان و ... ننویسید و فقط روی سنگ قبرم بنویسید «پر کاهی تقدیم به ذات کبریایی حضرت حق» و امروز نیز در مقبرة الشهداء چیذر مشاهده می‌کنیم که بر روی مزار شهید احمدی روشن نیز نوشته شده است «پر کاهی تقدیم به صاحت کبریایی حق».

انتهای پیام/2462/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول