اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظارات دانشگاهیان بروجرد از رئیس جمهور آینده

رئیس جمهور آینده باید ولایت‌مدار و گوش به فرمان رهبری باشد

جمعی از اساتید دانشگاه‌های بروجرد انتظارات خود را از رئیس جمهور ولایت‌مداری و توسعه علمی، سیاسی و اقتصادی کشور را مطرح کردند.

رئیس جمهور آینده باید ولایت‌مدار و گوش به فرمان رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، با توجه به این که تنها دو هفته به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، قشرهای مختلف مردم انتظارات گوناگونی از رئیس جمهور آینده دارند که سعی می‌کنند، با آگاهی بیشتر این انتخاب صورت گیرد.

یکی از اساتید دانشگاه آزاد بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: انتظار ما از رئیس جمهور منتخب آینده این است که کاملا ولایت‌مدار باشد و شورایی و مشورتی عمل کند و توانایی لازم را برای این کار داشته باشد و فردی فعال و توانمند و پرتوان باشد.

بیژن گودرزی اضافه کرد: رئیس جمهور آینده باید اهدافی را که در نظر گرفته است، را کاملا با کار کارشناسی شده پیش ببرد و استفاده از نظرات کارشناسان خبره و اقدام در راستای اولویت‌ها باید سرلوحه کار رئیس جمهور آینده قرار بگیرد.

وی بیان کرد: نکته مهم در اولویت‌های کاری رئیس جمهور تعیین اولویت‌ها بر اساس منافع و مصالح ملی است و پایبندی به منافع ملی باید بر منافع دیگر ارجحیت داشته باشد.

گودرزی اضافه کرد: رئیس جمهور آینده باید برای انتخاب افراد کابینه خود و سپردن مسئولیت به آنها دقت کافی را داشته باشد و در احراز مسئولیت‌ها باید اساس را بر سلامت نفس افراد و توانایی و قابلیت‌های آنها قرار داد.

یکی دیگر از استادان دانشگاه در گفت‌وگو با فارس گفت: رئیس جمهور آینده باید در همه زمینه‌ها آگاهی لازم را داشته باشد و باید درباره روابط و تعاملات بین‌المللی آگاهی ویژه داشته باشد.

احمد طاهری تصریح کرد: انتظار ما از رئیس جمهور منتخب این است که در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها تجربه‌های لازم و کافی را داشته باشد و اکنون که زمان تبلیغات است، برنامه‌هایی را که می‌تواند اجرا نماید را بیان کند و برنامه‌هایی که قدرت توان اجرا و یا اجرایی شدن آن سالها طول می‌کشد را نیز در کنار این مسائل ابراز کند.

یک استاد قرآن و معارف در گفت‌وگو با فارس گفت: مردم انتظار دارند، فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود ولایتمدار باشد و از میان کاندیداها فردی انتخاب شود که ولایت‌مداری آن به اثبات رسیده باشد.

سعید حسینی افزود: رئیس جمهور آینده باید توسعه در زمینه‌های علمی، سیاسی و اقتصادی در کشور را از برنامه‌های اصلی خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: فرد منتخب باید به بیکاری جوانان و دانشجویانی که پس از کسب مدارک بیکار هستند با برنامه‌ریزی لازم رسیدگی کند و در جهت از بین بردن بیکاری تلاش کند.

در ادامه یکی دیگر از استادان دانشگاه بروجرد در گفت‌وگو با فارس گفت: انتخاب فردی به عنوان رئیس جمهور در چنین شرایطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فاطمه سرمیلی اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب در مقابل تک تک افرادی که با رای خود رئیس جمهور را انتخاب کرده‌اند، مسئول است و باید به همه مسائل و مخصوصا مسئله اقتصاد در کشور که امروزه از جمله مشکلات خاص کشور شده است، را رسیدگی کند.

وی یادآور شد: اولویت‌بندی برای حل و برطرف کردن مشکلات و مسائل حاکم بر جامعه را باید سرلوحه کارهای خود قرار دهد، تا بتواند فردی موفق باشد.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شاهد هستیم که هر فرد در جامعه انتظاراتی از رئیس جمهور دارد و همه اینها با انتخاب فردی اصلح امکان‌پذیر است، پس تا زمان باقی است، با آگاهی و تحقیق بیشتر در انتخابات رئیس جمهور را انتخاب می‌کنیم.

------------------------------

گزارش از مرجان سلیمانی

------------------------------

انتهای پیام/2304/ح40/ظ1004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول