اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت خبر داد

مشارکت فعالانه شهروندان در حوزه‌های خدمات شهری

شهردار رشت از اجرای طرح محله‌محوری در این شهر خبر داد و گفت: فلسفه محله‌محوری مشارکت فعالانه شهروندان در حوزه‌های خدمات شهری است.

مشارکت فعالانه شهروندان در حوزه‌های خدمات شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم در همایش تجلیل از آتش‌نشانان داوطلب فعال، فلسفه محله‌محوری را مشارکت فعالانه شهروندان در حوزه‌های خدمات شهری دانست و اظهار کرد: ایجاد نهضت‌های داوطلبانه در محلات از اهداف اصلی محله‌محوری است.

وی افزود: فلسفه وجود ایثار در یک نهاد یا سازمان برای انجام کار تأثیر مهمی دارد و مبنای فلسفه وجود آتش‌نشانان در سازمان، ایثار است.

شهردار رشت ترجیح منافع عمومی بر منافع خصوصی را موجب موفقیت آتش‌نشانان عنوان کرد و گفت: پایداری کردن در راه عنصر مضاعف است که به فلسفه وجودی ایثار در بین آتش‌نشانان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی مولد برخورد با بحران‌ها است، اضافه کرد: زمانی که انسان داوطلب انجام کار خاصی می‌شود اگر آن کار داوطلبانه باشد و مسائل مادی و دیگر مزایا را در نظر نگیرد موجب تجلی بخشیدن شغل و مسیر در پیش گرفته شده می‌شود.

ثابت‌قدم با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: نگاه پیشگیری قبل از درمان 20 به 80 است یعنی با 20 درصد هزینه برای پیشگیری می‌توانیم از خسارت‌ها و بحران‌های زیادی جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: باید به مقوله‌های اتفاق و بحران در زندگی قائل باشیم و بپذیریم که کیفیت ارائه خدمات در بسیاری از مقوله‌ها با ارزش‌تر از نگاه کمی است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه فلسفه نگاه محله‌محوری یک ساختار است، افزود: شاکله شهرداری در این فلسفه شکل گرفته و همواره پایدار می‌ماند.

به گفته وی، فلسفه محله‌محوری این است که تمام جمعیت شهری در یک شهر نسبت به حوزه‌های خدمات شهری خود به صورت عمیق و آگاهانه مشارکت فعالانه داشته باشند.

ثابت‌قدم یکی از اهداف اصلی محله‌محوری را ایجاد نهضت‌های داوطلبانه در عمق محلات و لذت کارهای داوطلبانه برای منافع عمومی ذکر کرد.

وی یکی از دغدغه‌های جوامع توسعه نیافته را عدم اعتقاد شهروندان به حضور خود در زندگی شهری و اجتماعی عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی پنج شهردار منطقه، معاونان خدمات شهری مرتبط و 15 شهردار در ناحیه نسبت به ایجاد و زمینه مشارکت‌های مردمی در 55 محله اقدام شود.

وی یادآور شد: علاوه بر شناسایی استعدادها باید منابع انسانی و منابع مالی در بودجه‌های سازمان‌های مربوطه، محلات پرخطر را نیز پر رنگ‌تر ببینیم.

انتهای پیام/84002/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول