اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دهدشت خواستار شد

لزوم تسریع شهروندان در پرداخت مطالبات شهرداری تا قبل از ارجاع به کمیسیون مادتین

شهردار دهدشت گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به تخلفات در کمیسیون مادتین صورت می‌گیرد از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از اختصاص جرائم مربوطه، قبل از مطرح شدن تخلف آنها در کمیسیون نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری اقدام کنند.

لزوم تسریع شهروندان در پرداخت مطالبات شهرداری تا قبل از ارجاع به کمیسیون مادتین

حجت‌الله تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از تشکیل کمیسیون‌های مادتین 77 و 100 در شهرداری دهدشت جهت رسیدگی به تخلفات خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری مستمر شهرداری و حمایت‌های فرماندار پس از سال‌ها این امر مهم در شهرداری دهدشت محقق شده است.

شهردار دهدشت با اشاره به اینکه تعدادی از شهروندان بدون در نظر گرفتن ضوابط قانونی اقدام به اجرای طرح‌ها می‌کنند، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای از مردم نوع کاربری، رعایت حریم، سطح اشغال مجاز، میزان تراکم و سایر ضوابط را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بدون توجه به تذکرات و توصیه‌های شهرداری اقدام به احداث بنا و تأسیسات بدون پروانه و با پیش‌آمدگی در معابر می‌کنند.

تقوی، این تخلف را باعث آشفتگی در سیما و منظر شهری دانست و گفت: در اجرای ضوابط و اهداف طرح‌های توسعه شهری نیز باعث بروز مشکلات عدیده برای شهرداری و دستگاه‌های متولی مدیریت شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 100 شهرداری که متشکل از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای شهر است، رسیدگی به این امورات را برعهده دارد، اذعان داشت: تخلفات ارجاع شده به این کمیسیون مورد رسیدگی و اتخاذ تصمیم قرار می‌گیرد.

شهردار دهدشت، رسیدگی به تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای خلاف مقررات در شهرها را مهم خواند و تصریح کرد: اهیمت این امر در ساماندهی کالبد شهری و هدایت آنها در ایجاد محیط زیست مطلوب باعث تعادل‌بخشی حسب طرح‌های مصوب توسعه شهری نقش بسزایی دارد.

وی، کمیسیون 77 شهرداری را نیز مرجع رسیدگی به اختلافات مؤدی و شهرداری در مورد عوارضات دانست و ابراز داشت: تحقق این امر باعث دفاع از حقوق شهروندان و جلوگیری از اجحاف وارده به آنان است.

حجت‌الله تقوی با اشاره به اینکه رسیدگی به موارد مذکور در سال‌جاری در کمیسیون‌های مادتین 77 و 100 در شهرداری صورت می‌گیرد، اذعان داشت: آراء صادره در این موارد قطعی و توسط اداره ثبت به اجرا گذاشته می‌شود.

تقوی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از اختصاص جرائم مربوطه، قبل از مطرح شدن تخلف انها در کمیسیون نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری اقدام کنند.

شهردار دهدشت همکاری شهروندان در این راستا را در اجرای بهتر عدالت مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد: شهروندان در اجرای طرح‌های تفصیلی و هادی به توصیه‌ها و تذکرات شهرداری توجه داشته باشند.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول