اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیم‌پور ازغدی:

مراقب خطرات نفوذ فرهنگ غربی باشیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در غرب، هدف اصلی کسب قدرت و حفظ آن است، گفت: این مسائل خطراتی است که باید مراقب ورود آن به جامعه اسلامی باشیم.

مراقب خطرات نفوذ فرهنگ غربی باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش معیارهای انتخاب در تمدن‌سازی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به روش‌های حکومت در جوامع غربی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از روش‌هایی که در جوامع غربی استفاده می‌شود مشروع بوده که اگر در اختیار اسلام باشد نیز مفید است، اما در جوامع غربی این سبک و سیره در خدمت اهدافی غیر از اهداف الهی است و برای ما کافی نیست.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پدیده‌ای مانند انقلاب اسلامی جوامع غربی را می‌آزارد، گفت: چرا که به نظر آنها انقلاب اسلامی در وقتی نامناسب متولد شده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ امروز غرب همان فرهنگی است که انبیای الهی با آن در نبرد بودند، هم‌اکنون این جبهه و این فرهنگ زنده است و به حیات خود ادامه می‌دهد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هدف اصلی اقامه قسط، تهذیب و تعلیم و رشد در ابعاد مختلف است، روشن است که با هر وسیله‌ای نمی‌توان به این اهداف دست یافت.

*مراقب خطرات نفوذ فرهنگ غربی باشیم

وی با بیان اینکه در غرب، هدف اصلی کسب قدرت و حفظ آن است، گفت: این مسائل خطراتی است که باید مراقب ورود آن به جامعه اسلامی باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از منظر و دیدگاه اندیشه سیاسی اسلام هدف، کسب قدرت نیست و وسیله نیز بخشی از هدف به شمار می‌آید.

انتهای پیام/70003/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول