اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان سنندج:

دستگاه قضا از آرای نامزدها صیانت می‌کند / انتخابات مظهر دموکراسی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج با بیان اینکه انتخابات بستر سالم می‌خواهد که فراهم است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی آماده صیانت از آرای نامزدها و تبلیغات سالم و قانونی آنها است. .

دستگاه قضا از آرای نامزدها صیانت می‌کند / انتخابات مظهر دموکراسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر جوهری در گردهمایی نامزدهای عضویت شورای اسلامی شهرستان سنندج در مجتمع فرهنگی فجر با اشاره به اینکه قانون اساسی ایران جزو مترقی‌ترین قوانین جهان در این زمینه است، مسئله انتخابات در آن را مظهر تمام و کمال دموکراسی عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج اضافه کرد: تفاوت اساسی موجود در قانون اساسی کشورمان را با سایر نقاط جهان توجه ویژه به بحث جمهوریت در آن ذکر کرد.

وی جمهوری اسلامی را حکومت مردم بر مردم در سایه آموزه‌های دینی تعریف کرد و گفت: آزادی موجود در جامعه ما با آنچه که در جهان غرب به نام آزادی مطرح می‌شود تفاوت‌های اساسی دارد.

دادستان شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه ما مسلمان و پیرو دین اسلام هستیم خاطرنشان کرد: پس باید تمامی قوانین از جمله قانون اساسی به عنوان قانون پایه، الهام گرفته از اصول شرعی این دین آسمانی باشد.

جوهری با اشاره به اصولی از قانون اساسی که در آن بر اصل تقسیم قدرت به شکلی عادلانه، منطقی و دینی پرداخته شده است قوانین موجود در برخی کشورهای عربی را تنها به نام اسلامی دانست و افزود: در واقعیت دیکتاتوری بر اینگونه نظام‌ها حاکم است.

وی با بیان اینکه در اسلام بر شورا و به کارگیری فکر و خرد جمعی تأکید فراوان شده است اظهار کرد: تدوین‌کنندگان قانون اساسی ما به شکلی مناسب و متقن این کار را انجام داده‌اند.

دادستان شهرستان سنندج با اشاره وجود دو گونه انتخابات مستقیم و غیرمستقیم در ایران خاطرنشان کرد: از کوچکترین نهاد قانونی موجود در کشور تا بالاترین مرجع نظام به نحوی توسط مردم انتخاب می‌شوند.

جوهری با یادآوری فتنه سال 88 و هجمه‌های فراوانی که در آن زمان علیه انقلاب و نظام صورت گرفت تصریح کرد: همانگونه که آن زمان رهبری بر فصل‌الخطاب بودن قانون تأکید داشتند، امروز نیز باید همگی در راستای توجه به این نکته مهم و اهتمام به قانون و قانون‌گرایی تلاش کنیم.

وی با تأکید بر لزوم خلق شور حماسی در میان مردم به منظور حضور پررنگ در عرصه انتخابات و جذب مشارکت حداکثری تحقق این مسئله را در گرو همسان بودن شعارها با عمل دانست و خاطر نشان کرد: مردم خود می‌دانند چه کسانی صداقت دارند، پس نیاز نیست به هر شکل ممکن در صدد جذب آرای آنها باشیم.

دادستان شهرستان سنندج با بیان اینکه برای نظام و مردم صرف رأی آوردن اشخاص ملاک نیست تصریح کرد: موضوع مهم‌تر طریق و راهی است که برای دستیابی به این مسئله در پیش گرفته می‌شود.

جوهری با اشاره اینکه نامزدها باید دنبال رسیدن به هدف از راه مشروع باشند اظهار کرد: بنا به قانون تهمت و افترا جرم است و نباید دیگران را پلکان رسیدن به اغراض شخصی قرار داد.

وی با بیان اینکه نباید فضای نشریات محلی را مخدوش ساخت اذعان داشت: دیده شده در این فضای انتخاباتی برخی با نظریه‌پردازی‌های آنچنانی، له یا علیه نامزدهایی خاص تبلیغ می‌کنند که از مصادیق بارز تخلفات انتخاباتی است.  

دادستان شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه قانون بر تمامی امور حاکم است و همگان باید از آن تبعیت کنند اظهار کرد: مصوبات شورای شهر آینده نیز باید بر این اساس و چارچوب قرار داشته باشد.

جوهری با اذعان به وجود مشکلات و کمبودها از نامزدها خواست در کنار پرداختن به این موارد خدمات و اقدامات شایسته هم گفته شود و از سیاه‌نمایی در این زمینه خودداری شود.

وی در پایان با بیان اینکه انتخابات بستر سالم می‌خواهد که خوش‌بختانه فراهم است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی آماده صیانت از آرای نامزدها و تبلیغات سالم و قانونی آنها است.

انتهای پیام/79012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول