اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن نصری در گفت‌وگو با فارس:

شعار دموکراسی تروریست‌های سوریه اهانت به مقدسات مسلمانان است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: به زودی اقدامات و اهانت‌های اخیر تروریست‌ها به مقدسات مسلمانان در سوریه ماهیت واقعی آنها را آشکار و سبب نابودی آنها را در منطقه فراهم می‌کند.

شعار دموکراسی تروریست‌های سوریه اهانت به مقدسات مسلمانان است

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هر چه از زمان جنگ داخلی سوریه بیشتر می‌گذرد و جنایات بیشتری توسط تروریست‌ها صورت می‌گیرد، ماهیت ضد انسانی و حقوق بشری و حتی ضد دینی آنها برای مردم و جهانیان آشکارتر می‌شود.

وی بیان کرد: اقدامات و جنایات اخیر تروریست‌ها در خاک سوریه از جمله استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم، کشتار دست جمعی زنان و بچه‌ها در روستا، اهانت به مقدسات، هتک حرمت به مرقدهای مذهبی و تهدید به تخریب آنها و نبش قبر حجربن‌عدی صحابه بزرگ پیامبر، نشان از عجز و ناتوانی تروریست‌ها و اعلان شکست در درگیری‌های نظامی شهری با ارتش سوریه است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: تروریست‌ها و حمایت کننده‌های غربی - آمریکایی آنها، قصد دارند فضای جنگ موجود را به سمت و سوی درگیری‌های مذهبی و نزاع بین شیعه و سنی جلوه بدهند.

وی تاکید کرد: موقعیت استراتژیک سوریه در منطقه از لحاظ هم‌جواری با ایران و نزدیکی با لبنان و عراق و بودن مانع بزرگی برای تثبیت و توسعه موقعیت اسرائیل در منطقه، جریان‌های تکفیری و سلفی و القاعده با حمایت آمریکا و صهیونیست و اروپا، روش‌های مختلفی برای سقوط حکومت سوریه استفاده کردند.

نصری در ادامه افزود: تاکنون آنها به واسطه درگیری و جنگ نظامی نتوانستند به اهدافشان برسند، برای همین درصدد هستند از طریق جنگ نرم و اختلافات مذهبی و درگیری شیعه و سنی وارد بشوند.

وی اظهار کرد: تروریست‌ها و هم پیمانانشان امروز به دنبال جری کردن اعتقادات مذهبی گروه‌ها، مسلمانان، شیعیان و سنی‌ها در خاک سوریه هستند تا از این طریق به اهدافشان برسند.

این فعال سیاسی گفت: وظیفه مسلمانان در این زمان حفظ وحدت و از طرف دیگر اعلام انزجار و تنفر خود نسبت به این گونه اقدامات است و عدو سبب خیر شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این عمل قبیحانه اخیر تروریست‌ها بیش از پیش نشان داد که شعار دموکراسی و آزادی خواهی آنان چیزی جز اهانت به مقدسات، اهل بیت و کشتن مردم بی گناه نیست و امیدواریم نیت شوم تروریست‌ها برای شدت گرفتن نزاع و درگیری بین مردم مسلمان سوریه از هتک حرمت به مراکز مذهبی و مرقدهای مطهر اهل بیت، تحت وحدت و هوشیاری مسلمانان شرایط نابودی آنها را در منطقه رقم بزند.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول