اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

تکثر احزاب نشانه دموکراسی در کشور است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: تکثر احزاب مختلف در کشور نشانه دموکراسی در کشور است که این خود فرصتی مناسب برای مردم است تا بهترین گزینه را شناسایی و انتخاب کنند.

تکثر احزاب نشانه دموکراسی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، علی نژاداکبر پیش از ظهر امروز در کرسی آزاداندیشی با عنوان "هزینه و اصرار دشمن در خلوت کردن انتخابات ریاست جمهوری" که در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان از مهمترین اقشار جامعه هستند و باید تفکرات فرهنگی در این قشر بیشتر از همه اصلاح و بهبود یابد.

وی با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری، گفت: رهبر ایران در جلسات با دانشجویان بیشترین نشاط و گفتگو را دارند و این نشان از اهمیت بالای این قشر در جامعه است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: عملکرد نامناسب دولت در برخی از موارد سبب دلسردی مردم نسبت به موقعیت خودشان در مقابل انتخابات می‌شود.

نژاداکبر تکثر احزاب را نشانه دموکراسی در کشور دانست و افزود: تعدد احزاب اجازه انتخاب بهتر را به مردم می‌دهد و این به نفع مردم است.                                                                                                                                                وی  تصریح کرد: اتفاقات چند ساله اخیر کشور و وضعیت موجود سبب شناخت بیشتر مردم و آماده شدن آنان برای انتخاب اصلح شده است.

نوع نگرش به یارانه‌ها تاثیری منفی در جامعه داشته است

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در ارتباط با طرح هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: مبحث یارانه‌ها با شجاعت کامل در کشور برگزار شد ولی نوع نگرش به این مبحث و عدم مصرف صحیح آن تأثیر منفی در جامعه داشته است.

نژاداکبر نقاط ضعف اقتصادی جامعه را برشمرد و گفت: عدم فرهنگ مناسب مردم در برخورد با گرانی، مدیریت ناصحیح و تحریم‌های جهانی عوامل مهم در تورم موجود است که بخش اول آن به دست خود مردم قابل حل است.

در این مراسم یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد فردوس به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: حضور در انتخابات باید به طور همگانی و کامل انجام شود و آنچه باید برای کاندیداهای ریاست جمهوری مهم باشد پیوند ولایت فقیه و توجه به عقل جمعی باشد.

این دانشجو وجود تعداد زیاد احزاب در مبارزات انتخاباتی را نقطه سردرگمی مردم دانست.

یکی دیگر از دانشجویان نیز گفت: دشمنان فقط از راه نفوذ در مردم تصمیم بر خلوت کردن انتخابات را ندارند بلکه با رسوخ در مسئولان، احزاب و نشانه روی اقتصاد بر جامعه قصد بر هم زدن انتخابات را دارند تا بتوانند اعتبار آن را زیر سئوال ببرند.

وی با اشاره به مسائل مختلفی چون حجاب، یارانه‌ها و انرژی هسته‌ای افزود: وجود تناقضات در چنین مسائلی ممکن است سبب سردرگمی مردم در انتخابات و عدم انتخاب گزینه مناسب برای ریاست جمهوری شود.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی فردوس تصریح کرد: آمریکا به عنوان رهبر شیاطین جهان تصمیم به در اختیار گرفتن قلب جهان یعنی خلیج فارس را دارد و به همین دلیل قصد تخریب انتخابات را داشته تا اعتبار این نظام که بزرگ‌ترین مانع در مسیرشان است را زیر سئوال ببرد.

وی یادآور شد: آمریکا تصمیم دارد تا با ورود اسلام آمریکایی به ایران سلطه خود را بر ما اعمال کند که البته هیچ وقت به این آرزوی خود دست نمی‌یابد.

انتهای پیام/69007/30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول