اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم خبر داد

آغاز کشت محصول طالبی در طارم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: کشت محصول طالبی در شهرستان طارم آغاز شده‌است.

آغاز کشت محصول طالبی در طارم

مسعود زنگنه مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: خرداد ماه زمان آغاز کار کشاورزان برای کاشت محصول طالبی در شهرستان طارم است.

وی به محصول طالبی اشاره کرد و افزود: محصول طالبی از جمله محصولات دارای اهمیت در بخش کشاورزی شهرستان طارم محسوب می‏شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم از اختصاص یک هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان طارم برای کاشت محصول طالبی خبر داد و گفت: در حدود یک هزار و 500 تا یک هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان برای کاشت این محصول اختصاص داده شده است.

وی کشت محصول طالبی در شهرستان طارم را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: کشت محصول طالبی در اراضی شهرستان طارم معمولا در حاشیه رودخانه قزل‏اوزن انجام می‏شود.

زنگنه توسعه تولید محصول طالبی را خاطر نشان کرد و ادامه داد: کشت محصول طالبی عمدتا به عنوان کشت دوم در تناوب با سایر محصولات مانند سیر، کرفس و برنج قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه بخشی از کشت این محصول به صورت تونلی انجام می‏شود، افزود: بخشی از کشت این محصول نیز به صورت تونلی زیر پوشش پلاستیک کشت می‏شود.

وی در خصوص کشت تونلی را یادآور شد: کشت این محصول نیز به صورت تونلی موجب می‏شود محصول یک ماه زودتر از کشت معمول وارد بازار شود.

زنگنه وارد شدن محصول در زمان مناسب به بازار را مهم عنوان کرد و گفت: وارد شدن به موقع محصول به بازار موجب فروش آن با قیمت مناسب می‏شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم به مزایای کشت تونلی محصول طالبی اشاره کرد و افزود: سالم بودن محصول تولیدی یکی از مهم‏ترین ویژگی‏های این نوع کشت است.

وی با بیان اینکه صرفه‎جویی در مصرف آب از دیگر مزیت‏های این نوع کشت محسوب می‏شود، یادآور شد: استفاده بهینه از نهاده‎های کشاورزی و نیروی کار از دیگر مزیت‏های مهم در این نوع کشت محسوب می‏شود.

زنگنه عمده ارقام تولیدی این شهرستان را یادآرو شد و خاطر نشان کرد: عمده ارقام تولیدی این شهرستان شامل آناناسی، هانی دیو و خربزه، مشهد است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم به میزان تولید این محصول در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید بیش از 3 هزار 700 تن باشد.

وی با بیان اینکه با این میزان تولید نیاز استان برطرف می‏شود، اظهار داشت: با تولید حجم مناسب محصول می‏توان به سایر مناطق و استان‎های دیگر از جمله استان آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، قزوین و تهران صادر کرد.

انتهای پیام/73007/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول