اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

6 بیمارستان گیلان جایگزین می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به احداث 13 بیمارستان در استان گفت: هفت بیمارستان جدید است و شش بیمارستان جایگزین بیمارستان‌های قدیمی می‌شود.

6 بیمارستان گیلان جایگزین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حسن بهبودی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین نشست سالانه گروه جراحان پلاستیک ترمیمی چشم ایران در دهکده ساحلی این شهر اظهار کرد: گیلان دارای قابلیت‌های بسیاری در عرصه پزشکی است.

وی به تاسیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1363 اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان 29 سال سابقه دارد و تعداد 350 عضو هیئت علمی اکنون در آن فعالیت می‌کنند.

بهبودی با بیان اینکه هشت دانشکده زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: سال گذشته دانشکده داروسازی با جذب 40 دانشجو در گیلان راه‌اندازی شده است.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دارای 16 رشته تخصصی و فوق تخصصی خواند و بیان کرد: امسال سه رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجود 23 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: تعداد 270 مقاله بین‌المللی و کشوری توسط دانشگاه مذکور منتشر شده است.

وی از ارتقای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به رتبه یک کشوری خبر داد و اظهار کرد: امسال شورای دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مصوب کرده است.

بهبودی با بیان اینکه گیلان از زمان میرزا کوچک جنگلی دارای بیمارستان بوده است، یادآور شد: بیمارستان پورسینا از سال 1290 در استان فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به وجود هفت بیمارستان آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: تعداد 13 بیمارستان در گیلان در حال احداث است.

وی با اشاره به جایگزینی شش بیمارستان جدید با بیمارستان‌های قدیمی در گیلان، تصریح کرد: تعداد هفت بیمارستان جدید است.

بهبودی گیلان را دارای شش بیمارستان خصوصی اعلام کرد و گفت: اردیبهشت ماه سال جاری بیمارستان قائم (عج) در رشت افتتاح شده است ضمن اینکه بیمارستان 270 تختخوابی پارس تا پایان سال 92 در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول گیلان را دارای امکانات گردشگری سلامت دانست و گفت: گیلان به کشورهای همجوار و استان‌های مجاور خدمات پزشکی ارائه می‌کند.

به گزارش فارس، پنجمین نشست سالانه گروه جراحان پلاستیک ترمیمی چشم ایران هشتم و نهم خرداد ماه جاری با حضور 150 متخصص چشم پزشکی با موضوع‌های جوان‌سازی غیر جراحی صورت، برخورد با بیماری‌های شایع اوربیت، انسداد مجرای پزشکی، اکوپلاستیک و سگمان خلفی، جوان‌سازی جراحی صورت و بازسازی ناحیه پری اکولار در دهکده ساحلی بندر انزلی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول