اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با روزهای گرامیداشت آزادسازی خرمشهر

بیمارستان صحرایی سپاه استان سمنان افتتاح شد

هم‏زمان با روزهای گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، بیمارستان صحرایی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم افتتاح شد.

بیمارستان صحرایی سپاه استان سمنان افتتاح شد

مسئول بهداری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان در خصوص افتتاح بیمارستان صحرایی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: از آنجایی که ارائه خدمات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی از اولویت‌های مهم و اساسی در سپاه محسوب می‏شود، استقرار بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

حمید اقبالی با اشاره به اینکه از سال 89 تلاش‌های گسترده‌ای برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی صورت گرفته است و سرانجام هم‏زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر این بیمارستان به بهره‌برداری ‌رسید، افزود: بیمارستان صحرایی بهداری سپاه استان سمنان به ارائه خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی خواهد پرداخت.

مسئول بهداری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: این بیمارستان صحرایی به دلیل سیار بودن در مواقع بحرانی و همچنین امکان رسیدگی و مداوای فوری محرومان در مواقع حوادث غیرمترقبه، برگزاری رزمایش‌ها و عملیات جنگی بسیار مثمر ثمر است.

اقبالی عنوان کرد: بیمارستان صحرایی بهداری سپاه تلفیقی از سازه سخت به صورت کانکس اوتو دراپ است که شامل اتاق عمل و یک سازه نرم به صورت چادر بادی بوده که با فشار هوا برپا می‌شود.

وی افزود: سازه کانکس حدود 25 متر بوده که با در اختیار داشتن امکانات کامل جراحی و بیهوشی اکثر عمل‌های رایج در آن قابل انجام است.

مسئول بهداری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: فضای چادر بادی به وسعت حدود 130 مترمربع شامل بخش بستری 12 تخته، بخش ریکاوری پنج تخته، بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، تریاژ، سی.اس.آر و گچ‌گیری است.

انتهای پیام/2249/و20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول