اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید

17 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در زنجان ثبت‌نام می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید 17 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در استان زنجان ثبت‌نام می‌کنند.

17 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در زنجان ثبت‌نام می‌کنند

فاطمه الله‌وردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به آغاز ثبت‌نام مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت‌نام مدارس از اول خرداد ماه سال‌جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: اولیاء دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام سال تحصیلی 93-92 به مدارس مورد نظر مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی 93-92 آموزش و پرورش استان زنجان کمبود کلاس ندارد، گفت: در سال تحصیلی جدید 17 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی شناسایی شده که در تمامی مدارس جای‌دهی مناسبی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از مدارس سال تحصیلی 93-92 طرح 3-3 اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح در تعدادی از مدارسی که دو مدرسه نزدیک هم هستند اجرا می‌شود.

الله‌وردی ادامه داد: این طرح شامل سه سال پایه اول ابتدایی و سه سال پایه دوم ابتدایی خواهد بود که سه سال پایه دوم ابتدایی از چهارم تا ششم ابتدایی است.

وی اضافه کرد: طرح 3-3 در سال تحصیلی 93-92 در صد در صد مدارس استان زنجان اجرا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید کتاب‌های پایه سوم ابتدایی تغییر می‌کند، گفت: با توجه به این تغییر تمامی معلمان پایه سوم ابتدایی آموزش ضمن خدمت می‌بینند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان آغاز کلاس‌های دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را 31 شهریور ماه سال‌جاری اعلام کرد و اذعان داشت: دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای آشنایی با محیط مدرسه یک روز زودتر از دانش‌آموزان دیگر به مدرسه می‌روند.

وی به طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره کرد و افزود: از اولیاء دانش‌آموزان تقاضا داریم در این طرح شرکت کنند تا همه نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

الله‌وردی هدف طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را جای‌دهی مناسب دانش‌آموزان در نظام آموزشی دانست و تصریح کرد: با اجرای این طرح اگر نوآموزی مشکلی داشته باشند در مرحله نخست شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان دانش‌آموزان دیرآموز شناسایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در مدارس عادی ثبت‌نام می‌شوند و اقدامات خاصی توسط معلمان بر این دانش‌آموزان انجام می‌شود.

انتهای پیام/73008/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول