اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر تأکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها برای تقویت آموزش و پرورش

فرماندار ویژه ملایر بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تقویت آموزش و پرورش در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها برای تقویت آموزش و پرورش

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی آزادبخت بعدازظهر امروز در شورای آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان اصل و نهاد زیربنایی در همه امور کشور است، اظهار داشت: اگر نقاط قوت این نهاد تقویت شود و با مدیریتی صحیح و برنامه‌ریزی شده در آموزش و پرورش گام برداشته شود، بی‌شک بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

 وی، رسالت آموزش و پرورش را در همه زمینه‌ها مهم برشمرد و ادامه داد: استفاده و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در آموزش و پرورش ضروری است.

فرماندار ویژه ملایر با برشمردن مشکلات این نهاد در کشور بیان داشت: از نظر بودجه و تخصیص نیافتن آن مشکلاتی وجود دارد که سعی ما بر این است با توجه به توان مالی موجود نیازهای اساسی را اولویت‌بندی کرده و از بودجه‌های در اختیار نهایت استفاده را ببریم.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه اذعان داشت: یکی از موارد و ظرفیت‌‌هایی که در برنامه‌ها و جلسات باید ایجاد شود، نقطه‌نظرات منتقدانه است و باید در این زمینه کار کنیم، چراکه رشد و پیشرفت در انتقادهای سازنده و درست است.

آزادبخت بر جدیت در کار و تلاش در تقویت نقاط مثبت تأکید کرد و بیان داشت: تقویت آموزش و پرورش وظیفه همه مسئولان است، اما هنوز این امر برای ما در کشور جا نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بستر برای پیشرفت مهیا است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌ها باید مدنظر باشد و برنده کسی است که بتواند دانش‌آموزان را با استفاده از ظرفیت‌ها برای آینده بسازد.

آزادبخت با اشاره به نزدیک شدن به ایام تابستان و اوقات فراغت خواستار برنامه‌ریزی و مدیریت در امر اوقات فراغت دانش‌آموزان شهرستان شد و عنوان کرد: نهادهای مختلف باید آموزش و پرورش را در امر اوقات فراغت کمک کرده و مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به عملکرد یک ماهه گذشته آموزش و پرورش تأکید کرد: انجام امور مقدماتی برای جذب خیر در ساخت دو باب نمازخانه در مدارس سیف‌الدوله و هنرستان اختر مدنی از جمله اقدامات بوده است.

حجت‌الله چهاردولی، برگزاری مراسم تجلیل از 200 نفر از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد برای 400 نفر از والدین دانش‌آموزان، برگزاری برنامه‌های هفته مقام معلم و... را از دیگر برنامه‌های یک ماهه گذشته آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی از کسب 44 رتبه اول تا سوم توسط دانش‌آموزان ملایر در مسابقات قرآنی خبر داد و افزود: راهیابی بسیاری از دانش‌آموزان شرکت‌کننده از ملایر شهرستان ملایر به مسابقات کشوری قرآن باعث شد تا این شهرستان در بین مناطق 19گانه استان رتبه نخست را کسب کند.

در ادامه این مراسم، معاون پرورشی آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه اوقات فراغت دانش آموزان بسیار مهم است و باید با مدیریت و برنامه‌ریزی این اوقات پر شود، گفت: دانش‌آموزان در ایام تابستان شش تا هشت ساعت اوقات فراغت دارند.

ابوالقاسم روستایی افزود: اگر برای این فرصت‌ها برنامه‌ریزی نشود، تهدیدهایی از جمله بیکاری و تنبلی، فراهم شدن زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، روی آوردن به فضاهای مجازی و... برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای 12 هزار دانش‌آموز در اوقات فراغت در ملایر خبر داد و ابراز کرد: در این زمینه پنج سالن ورزشی برای دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی با پوشش هر هفته 6 هزار دانش‌آموز درنظر گرفته شده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ملایر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده 2 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های تقویتی، 2 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های کلاس‌های فرهنگی هنری و مهارتی، 2 هزار نفر در اردوهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی و 3 هزار دانش‌آموز نیز در مدارس و کلاس‌های قرآنی، در ایام تابستان در ملایر شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود سه سال است که از سوی سازمان هیچ اعتباری برای اوقات فراغت داده نشده است، گفت: در این راستا با مشکلات زیادی همراه هستیم و طبق دستورالعمل سال گذشته استانداری و فرمانداری‌ها ،خیران و یاری دانش‌آموزان باید در این امر ما را یاری کند؛ در غیراینصورت با مشکل مواجه می‌شویم.

روستایی اظهار داشت: متأسفانه کمتر نهادهایی همکاری و مساعدت‌های مالی را در پرکردن اوقات فراغت با آموزش و پرورش دارند و این خلأ باید پر شود.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول