اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش از مدرسان آموزش خانواده کرمان گلایه کرد

معاون وزیر آموزش و پرورش از مدرسان آموزش خانواده استان کرمان برای عدم ارسال مقاله به مجله پیوند گلایه کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از مدرسان آموزش خانواده کرمان گلایه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرشته حشمتیان در همایش اولیا و مربیان مدارس نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرمان با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی در خانواده و نقش زن اظهار داشت: تشکیل خانواده به عنوان سنت الهی ضروری است و برای تحکیم بنیان خانواده باید تلاش شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارج نهادن مقام زن در بنیان خانواده تصریح کرد: همین مجموعه اولیا و مربیان در امر مهم خانواده برای رشد و تعالی جامعه تکلیف دارند.

وی افزود: پایه تربیتی کانون خانواده باید بر اساس آموزه‌های دینی باشد و با بررسی آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات دشمنان بتوان خانواده را حفظ کرد، امروز باید در دفاع نرم به دوران جنگ سخت دفاع مقدس برگردیم و ببینیم که دلاورمردان چگونه از آرمان‌های نظام دفاع و با دشمنان مقابله کردند.

رسانه‌ها در تربیت دانش‌آموزان نقش دارند

حشمتیان نقش رسانه را در کنار مدرسه و خانواده برای رشد و ارتقای دانش‌آموزان مؤثر دانست و عنوان کرد: اگر تا دیروز نگران زمین خوردن فرزند در کوچه‌ و خیابان و آسیب‌های بیرونی بودیم، امروز باید مراقب باشیم تا فرزندمان در محیط خلوت خانه گرفتار آسیب نشود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: تریت فرزندان نیازمند بصیرت اولیا و مدرسه است، امروز بیداری اولیا باید بر مبنای باورهای درونی باشد و برای تربیت فرزند از وابستگی‌های دنیایی دور شویم.

شناخت آسیب‌های جامعه نیاز به کشف دانشمندان ندارد

حشمتیان با تعریف خانواده در چهار دسته متلاشی، متزلزل، متعادل و متعالی ابراز داشت: نگاه و تلاش ما رسیدن به خانواده متعالی است که در مسیر پر نوسان آن باید هوشیار بود.

وی ادامه داد: باید برای از میان بردن خانواده‌های متلاشی و متزلزل اصل مهم آسیب‌شناسی را دستور کار قرار دهیم و از وظایف مهم انجمن‌های اولیا و مربیان غافل نباشیم که در افزایش آگاهی مؤثر هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حفظ فرزندان جامعه از خطرات و آسیب‌های اجتماعی خواسته شهدا است، اظهار داشت: شناخت آسیب‌های جامعه نیاز به کشف دانشمندان ندارد و هر فردی در محیط خانواده با کمترین تفکر می‌تواند این خطرات جامعه را شناسایی کند.

حشمتیان تاکید کرد: سامان‌دهی و به‌روزرسانی معلومات مدرسان آموزش خانواده در توجه به جایگاه زن که بیش از نیمی از جمعیت فرهنگیان کشور را تشکیل می‌دهد از مواردی است که باید توجه ویژه به آن شود.

وی با بیان کلام پیامبر گرامی اسلام (ص) که می‌فرمایند: فرزند صالح گلی از گل‌های بهشت است، تربیت فرزندان در سند تحول بنیادین را حرکت برنامه‌ای و جهت‌دار توصیف کرد و متذکر شد: این سند شرایط ایجاد حیات طیبه را تنظیم کرده است.

اتاق فکر برای اولیا و مربیان احیا شود

این جانباز دوران دفاع مقدس ابراز داشت: زن باید نقش‌آفرینی متوازن داشته باشد و برای حضور در جامعه ابتدا نقش همسری و مادری خود را حفظ کند، توفیقات اجتماعی صرفاً بر عهده مرد یا زن نیست.

وی افزود: انجمن اولیا و مربیانی که نه حقوق می‌خواهند و نه ادعا دارند، بهترین ظرفیت جامعه آموزش و پرورش هستند که باید اتاق فکر اولیا و اتاق فکر مدرسان آموزش خانواده با گلچینی از مدرسان استان به عنوان هیئت علمی احیا شود.

ایجاد خلاقیت در فعالیت‌ها ضروری است

حشمتیان با ابراز خرسندی از بودجه اختصاص یافته دولت به فعالیت زنان تصریح کرد: ستاد ملی زن و خانواده که ریاست آن بر عهده ریاست جمهوری است از چندی پیش تشکیل شده و مصوبات بسیار خوبی در توجه به زنان فرهنگی و دختران دانش‌آموز مطرح شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضرورت بخشی از فعالیت‌ها را در ایجاد خلاقیت عنوان کرد و گفت: سال جاری نیاز به برنامه‌ریزی جدی داریم در اختصاص اعتبارات به تناسب ضرورت‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش از مدرسان آموزش خانواده کرمان گلایه کرد

وی تصریح کرد: گلایه من از مدرسان آموزش خانواده استان کرمان این است که تاکنون مقاله‌ای برای انتشار در مجله پیوند ارسال نکردند.

حشمتیان ادامه داد: کدامیک از مدرسان آموزش خانواده 280 عنوان کتاب مرتبط با خانواده را مطالعه کردند و اظهارنظرها و توضیحات خود را برای مجله پیوند فرستاده‌اند.

دغدغه رهبری دوری از تجملات است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام تلاش آموزش و پرورش این است تا دانش‌آموزان را یک قدم به سبک زندگی اسلامی نزدیک سازد، افزود: دغدغه رهبری دوری کردن از تجملات و فرهنگ غرب در زندگی است که زن در خانواده قابل احترام و در جامعه نقش‌آفرین است.

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در حرکت به سمت قله‌ای است که باید جمعیت به صورت کیفی و کمی افزایش یابد.

حشمتیان تصریح کرد: تاثیرگذاری ایران برای کشورهای منطقه همراه مورد خشم دشمنان بوده است که آنها در مسیر عصبانیت خود خانواده‌ها را هدف قرار دادند و برای فرزندان نقشه می‌کشند.

در انجام وظایف الهی نگاه اداری نداشته باشیم

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در ارتقای سطح زندگی اسلامی دانش‌آموزان ابعاد آموزشی، پرورشی، پژوهشی و مالی رفاهی مطرح است که نگاه به بعد چهارم خطرناک است و در انجام وظایف الهی نباید نگاه اداری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در آستانه مشورت‌های بزرگ با مردم هستیم، متذکر شد: تمام هزینه دشمن در انتخابات ناامید کردن و جلوگیری از حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات است در نقش‌آفرینی برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/80028/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول