اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان:

آغاز طرح آمایش 9 پناهندگان جمعی مقیم اصفهان/ مهلت ثبت‌نام اینترنتی تا 20 تیرماه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان گفت: طرح آمایش 9 پناهندگان جمعی مقیم اصفهان به صورت اینترنتی آغاز و تا زمان 20 تیرماه ادامه دارد.

آغاز طرح آمایش 9 پناهندگان جمعی مقیم اصفهان/ مهلت ثبت‌نام اینترنتی تا 20 تیرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهرام صمیمی ظهر امروز در نشست خبری خود که به منظور اطلاع‌رسانی در مورد مرحله فراخوان طرح آمایش 9 پناهندگان جمعی مقیم استان برگزار شد با اشاره به اینکه بر اساس اجرای ماده 27 کنوانسیون پناهندگان به منظور تکریم بیشتر پناهندگان درصدد تلاش در بهبود روند رسیدگی به وضعیت اقامتی پناهندگان مطابق آموزه‌های اسلامی هستیم، اظهار کرد: به همین منظور طرح ایجاد دفاتر کفالت پس از حدود 10 سال کار کارشناسی که بر اساس مقررات بین‌المللی، آموزه‌های دینی، روابط دو جانبه، نیاز بازار داخلی، ملاحظات اجتماعی، قانون مدنی ذی‌صلاح تصویب شد.

وی با بیان اینکه وزارت کار و امور اجتماعی و نیز نیروی انتظامی مامور اجرای نظارت مستمر دفاتر کفالت هستند، افزود: استان اصفهان 46 دفتر کفالت دارد که 25 دفتر برای طرح آمایش آماده‌سازی شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان اصفهان، آران و بیدگل، برخوار، خمینی‌شهر، فلاورجان، کاشان و نجف‌آباد دارای دفتر فعال هستند که تا پایان سال جاری نیز 21 دفتر دیگر نیز به تدریج فعال می‌شود.

وی تاکید کرد: دفاتر کفالت بحث اقامت، اشتغال اتباع و امور اداری اتباع خارجی در مقطع کنونی در این دفاتر رسیدگی می‌شود.

صمیمی اضافه کرد: این دفاتر اتباع افغانی دارای اقامت در بخش تصدیگری را پوشش می‌دهد و مشمولیت سایر اتباع خارجی را در دستور کار ندارد.

وی گفت: این دفاتر در راستای خدمات‌دهی اتباع خارجی که اقامت مجاز در کشور را دارند راه‌اندازی شده که از خرداد ماه جاری تا پنج شنبه 20 تیرماه 92 این اتباع فرصت مراجعه دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان همچنین از راه‌اندازی وب سایت اینترنتی خبر داد و افزود: ثبت‌نام طرح آمایش از طریق وب سایت www.samandehi-nobat.ir انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پناهندگان برای مراجعه به سایت می‌توانند از هر رایانه‌ای که به اینترنت وصل است به نشانی سایت مراجعه و مشخصات خود را وارد کنند اظهار کرد: برای نخستین بار از طریق نرم‌افزار تحت وب در بین تمامی کشور پناهنده‌پذیر انجام می‌شود.

صمیمی ادامه داد: این دفاتر برای جلوگیری از ازدحام صفوف طولانی و بی‌نظمی ایجاد شده است که به امور اقامت و اشتغال بر اساس ظرفیت هر یک از دفاتر می‌پردازد.

وی افزود: مراجعه به سامانه طرح با ساده‌ترین شیوه ممکن از طریق رایانه‌های شخصی متصل به اینترنت انجام می‌شود که برای کافی‌نت‌ها نیز نرخ نامه‌ای نیز برای ثبت نام و یک برگ پرینت A4 به منظور جلوگیری از اجحاف احتمالی به مبلغ 27 هزار ریال در صفحه انتهایی درج شده است که آنها مجاز به دریافت هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان تاکید کرد: ثبت‌نام در هیچ کافی‌نتی سبب امتیاز خاصی نمی‌شود و بر این اساس هر گونه تبلیغات افراد یا هر کافی‌نت که وعده ارائه نوبت زودتر و یا صدور مدرک معتبر را مطرح می‌‌کند،به طور قطع کذب محض است.

وی افزود: پس از تاریخ مشخص شده ارتباط با سایت قطع و تمدید مدارک آمایش با احراز شرایط لازم و طی مراحل اداری متعدد و در مهلت زمانی محدودی ممکن می‌شود.

صمیمی در بخشی از صحبت‌های خود افزود: 130 هزار افغانستانی قانونمند در استان اصفهان است که استان اصفهان بعد از تهران و مشهد سومین استان دارای افغانستانی است که تا کنون برای 14 هزار نفر نیز گذرنامه صادر کرده است.

انتهای پیام/63012/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول