اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اداری سوادکوه:

اجرای طرح «آمایش سرزمین» مقدمه توسعه سوادکوه است

عضو شورای اداری سوادکوه با اشاره به ظرفیت‌های توسعه سوادکوه، گفت: اجرای طرح «آمایش سرزمین»، مقدمه توسعه سوادکوه است.

اجرای طرح «آمایش سرزمین» مقدمه توسعه سوادکوه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، حشمت‌الله سمیعی صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه بخش زیراب با تاکید بر اینکه «آمایش سرزمین»، مقدمه توسعه هر منطقه‌ای است، به برنامه‌ریزی برای دستیابی به آن خبر داد.

 عضو شورای اداری سوادکوه با بیان اینکه «آمایش سرزمین» به معنای تنظیم کنش و واکنش عوامل محیطی و انسانی است، افزود: «آمایش سرزمین» با هدف بهره‌گیری بهینه از استعدادهای مختلف طبیعی و انسانی مناطق از طریق افزایش کارایی و بازدهی اقتصادی انجام می‌شود.

وی به اهداف دیگر طرح «آمایش سرزمین» اشاره و خاطرنشان کرد: گسترش عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت، برقراری تعادل و توازن در برخورداری از توسعه، ایجاد نظام کاربری اراضی مناسب با توسعه متعادل و حفظ محیط زیست نیز از اهداف دیگر طرح «آمایش سرزمین» است.

عضو شورای اداری شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه «آمایش سرزمین» نوعی برنامه‌ریزی بلندمدت برای توزیع مناسب جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی است، یادآور شد: توسعه ظرفیت‌های بالقوه اجتماعی هم از اهداف مهم «آمایش سرزمین» محسوب می‌شود.

سمیعی بر لزوم علمی محور بودن دستیابی به توسعه، افزود: آمایش سرزمینی در قالب تفکر سیستمی معنا پیدا می‌کند و برای دستیابی به اهداف آن ابتدا باید به مطالعه وضع موجود و سپس مسئله‌یابی از درون آن پرداخت.

بخشدار زیراب با تاکید بر لزوم اجرای طرح «آمایش سرزمین» در سوادکوه به استعدادهای مختلف آن اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح «آمایش سرزمین» در سوادکوه موجب استفاده از توانمندی‌های توسعه آن و دستیابی به اهداف توسعه را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/86015/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول