اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان اهواز:

امکان بازگشت پناهندگان افغانی به کشورشان فراهم شده است

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مستقر در اهواز گفت: تسهیلاتی برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان به افغانستان وجود دارد و سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران امکان بازگشت را همواره باز گذاشته‌اند.

امکان بازگشت پناهندگان افغانی به کشورشان فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یوسف احمدآدم ظهر امروز در همایش روز جهانی پناهنده اظهار داشت: جشن روز پناهنده جهانی است و هر سال در نقاط مختلف کشور و از جمله فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن با همکاری دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی در استان فارس برگزار می‌شود به دلیل آن که ایران میزبان این پناهندگان است و در این زمینه از هیچ خدمات انسانی به پناهندگان دریغ ندارد.

احمدآدم ادامه داد: این جشن دو روز پیش در تهران، در مشهد سه روز پیش و امروز در شیراز و اهواز و کرمان برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله پناهندگان اتخاذ یک راه حل دائم و پایدار برای آنان است چرا که هنوز بسیاری از پناهندگان افغانی کشور خود را جای امنی برای بازگشت نمی‌دانند.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مستقر در اهواز خاطرنشان کرد: بسیاری از افغان‌ها به ویژه آنهایی که زیر سن 30 سال هستند اطلاعات کمی از افغانستان دارند و با فرهنگ ایران بیش از فرهنگ افغانستان خو گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: گاه این عدم آشنایی و تمایل به کشور مادری فشار قابل توجهی را متوجه کشور میزبان یعنی ایران می‌کند.

احمدآدم ابراز داشت: تسهیلاتی برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان به افغانستان وجود دارد و سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران امکان بازگشت را همواره باز گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری افغانستان 10 غرفه دارد که به صنایع دستی اتباع ساکن در فارس اختصاص داشته و شامل گلدوزی، غذاهای بومی و لباس‌های دست دوز افغانی است.

در این نمایشگاه یک غرفه نیز از طرف اراده کل فنی و حرفه‌ای برای نمایش صنایع دستی تولید شده توسط مهارت‌آموزان افغانی راه‌اندازی شده و آموزش و پرورش نیز دستاوردها و خدمات تحصیلی خود را در یک غرفه به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول