اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان اصفهان:

35 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس اصفهان تحصیل می‌کنند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران اصفهان گفت: بیش از 35 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

35 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس اصفهان تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراسم گرامیداشت روز جهانی پناهنده با حضور رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در اصفهان، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان در هنرسرای خورشید برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حضور مقامات استانی روحانیان، دانشگاهیان، فرهنگیان و اقشار مختلف مهاجران نیز حضور داشتند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان اصفهان نیز با بیان اینکه هر ساله این مراسم با‌شکوه‌تر برگزار می‌شود، افزود: امسال با همراهی کمیساریای عالی سازمان ملل در اصفهان و فرهنگیان مهاجر مراسم در سطح بهتری برگزار شده است.

بهرام صمیمی با عنوان کردن اینکه جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان سه دهه میزبانی کرده است، افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران به مقوله پناهندگی بشر دوستانه و بسیار متفاوت از بحث پناهندگی در سایر کشورهای دنیا است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان اصفهان خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: پناهندگانی که در ایران زندگی می‌کنند همسطح با سایر شهروندان بوده و از خدمات و امکانات یکسانی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 35 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در کنار این تعداد دانش‌آموز صدها نفر در سطح دانشگاه‌ها مشغول به تحصیلات عالی بوده و تعداد زیادی از علمای افغانستان در حوزه علمیه اصفهان نیز مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

صمیمی بازگشت نسل جوان دانش آموخته و متخصص افغانی را عامل مهمی برای اعتلا و پیشرفت کشور افغانستان دانست و تاکید کرد: این گروه با تخصص و تحصیلاتی که در ایران کسب کرده‌اند می‌توانند در بازسازی کشور خود نقش مؤثر و مهمی ایفا کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم برنامه‌های متنوعی همچون اجرای موسیقی محلی، سرود، تواشیح به مناسبت میلاد امام علی (ع) و روز پدر اجرا شد و در پایان نیز از برگزیدگان مسابقه‌های افغانستان شناسی، عکاسی و داستان کوتاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/63001/ز30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول