اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

1200 هکتار از بافت استان قزوین فرسوده است

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قزوین، یک هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در استان قزوین وجود دارد که 450 هکتار از آن در شهر قزوین قرار گرفته است.

1200 هکتار از بافت استان قزوین فرسوده است

نادر محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سه شهر قزوین، تاکستان و الوند در استان قزوین علاوه بر تهیه طرح تفصیلی، مشمول اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده هستند.

محمدزاده با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون در شهر قزوین به پایان رسیده و مراحل تصویب نهایی را در کمیسیون ماده پنج طی می‌کند، افزود: اجرای طرح یاد شده در شهرهای الوند و تاکستان در مرحله انجام مطالعات قرار دارد.

وی همچنین در خصوص چگونگی و ملاک‌های انتخاب مجریان طرح‌های نوسازی تصریح کرد: در زمینه انتخاب سرمایه‌گذار، سه موضوع مورد توجه این اداره کل قرار دارد که توجه به صرفه و صلاح دولت و رعایت حقوق آن، در کنار تلاش در راستای سودآوری طرح برای سرمایه‌گذار از مهم‌ترین این موضوعات است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین، توانمندی شرکت‌های داوطلب اجرای طرح‌ها را متناسب با اهمیت طرح، موضوع دیگر انتخاب مجری ذکر و خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی‌های محلی دیگر عامل مورد توجه در این حوزه است؛ به گونه‌ای که از میان سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی، در صورت دارا بودن توانمندی‌های مناسب و شرایط یکسان، سرمایه‌گذار بومی برای اجرای طرح انتخاب شود.

محمدزاده عنوان کرد: سهمیه تعلق‌یافته به استان برای نوسازی بافت فرسوده در سال جاری تاکنون دو هزار واحد بوده است که به گفته کیان‌پور، معاون وزیر راه و شهرسازی این سهمیه به هشت هزار واحد افزایش می‌یابد.

وی محله‌های مولوی، سردار، امامزاده سلطان سید محمد (ع) و پنبه‌ریسه را از بخش‌های فرسوده و در حال بازسازی شهر قزوین برشمرد و ادامه داد: هم‌اکنون بخشی از بافت‌های قدیمی قزوین با 70 درصد تخریب در حال بازسازی است.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول