اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

مسئولان کمی از وقت خود را به بافت‌های فرسوده اختصاص دهند

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه مسئولان 25 درصد از وقت خود را به بافت‌های فرسوده اختصاص دهند، گفت: شیراز در تصویب لایحه دفاتر خدماتی نوسازی پیشگام است.

مسئولان کمی از وقت خود را به بافت‌های فرسوده اختصاص دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری در کارگاه آموزشی شیوه‌های مداخله در بافت‌های فرسوده و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، با اشاره به این که عمده شهرهای استان فارس دارای بافت‌های تاریخی هستند، گفت: فارس دارای پهناوری و گستردگی بسیاری بوده و از ویژگی بارز بافت‌های فرسوده در این استان این است که این بافت‌ها به طور عمده تاریخی هستند.

وی ادامه داد: اکثر شهرهای ما دارای هویت اصیل هستند و سابقه‌ای تاریخی دارند که گویای هویت اصیل مدنی و شهرنشینی است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: عدم رسیدگی واقعی به مقوله شهرسازی در گذشته، به مرور زمان باعث تبدیل بافت‌های تاریخی به بافت‌های فرسوده شده که این موضوع خود سبب مهاجرت مردم اصیل بافت‌های تاریخی به دیگر مناطق شده و در نهایت افراد غیربومی و حتی غیرایرانی را ساکن بافت‌های تاریخی کرده و آنها را به بافت‌های نامطلوب شهری بدل ساخته است.

عشایری با اشاره به این که 370 هکتار بافت فرسوده مصوب در شیراز داریم ابراز داشت: در بافت‌های فرسوده شاهد اتفاقات نامطلوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اجتماعی هستیم که امیدواریم در این بافت‌ها اتفاقات مطلوبی رخ دهد.

وی اضافه کرد: مرکز ثقل بافت تاریخی شیراز حرمین مطهر و شریف حضرت شاه‌چراغ (ع) و سید علاء‌الدین حسین (ع) بوده که این موضوع در این زمینه کمک‌های بسیاری کرده است.

عشایری اذعان داشت: طرح توسعه 57 هکتاری حرم مصوب و شروع شد تا با اقدامات مطلوبی که در این زمینه رخ می‌دهد شرایط بافت تاریخی شیراز را به گونه‌ای مثبت رقم زنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که راه و شهرسازی فارس در بافت‌های فرسوده 28 مرکز شهرستان ورود پیدا کرده متذکر شد: در مجموع در فارس 450 هزار هکتار محدوده شهری داریم که از این میزان 4 هزار هکتار بافت‌های فرسوده بوده و نیز 370 هکتار بافت فرسوده مربوط به شهر شیراز است.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول