اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان خبر داد

احیای 25 درصد از بافت فرسوده با فاز سه میدان امام علی(ع)

شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح فاز دو میدان امام علی(ع) گفت: با آغاز فاز سه امام علی(ع) 25 درصد از بافت فرسوده منطقه سه اصفهان احیا می‌شود.

احیای 25 درصد از بافت فرسوده با فاز سه میدان امام علی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی منطقه سه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 240 میلیارد تومان پروژه در منطقه سه به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: علاوه بر افتتاح 81 پروژه ده‌ها میلیارد پروژه نیز در این منطقه کلنگ‌زنی شده که مهم‌ترین آن بازار روز میوه است.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه کمبودهای منطقه با این پروژه‌ها جبران شده است، به خانه مهدویت اشاره کرد و  افزود: اصفهان در دوره سلجوقیه، آل‌بویه، صفویه پایتخت بوده که برای تداعی دوره‌های سلجوقیه و آل‌بویه خانه‌ای احداث کرده‌ایم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: خانه صفویه نیز تداعی‌کننده همان دوران صفویه و خانه انقلاب متعلق به دوران انقلاب، خانه ولایت و خانه مشروطه دوره منور‌الفکری است که در نهایت همه آنها را باید به ظهور امام زمان(عج) برد.

وی با اشاره به اینکه خانه مهدویت در خیابان امام زمان (عج) احداث شده است، گفت: چندی پیش مجموعه‌ای با عنوان مهدویت و حوزه علمیه آیت‌الله ناصری و به نام بقیة‌الله مورد افتتاح قرار گرفت.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه آثار بزرگ مسجد امام(ره) مسجد جامع و چهل‌ستون از آثار به ثبت رسیده جهانی در این منطقه همچون نگینی در کل اصفهان است، ادامه داد: در آینده شکل‌گیری بزرگ‌ترین هیئت‌های مذهبی و مراکز تصمیم نظام در این منطقه انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد فاز سه پروژه امام علی(ع) اظهار کرد: فاز دو پروژه امام علی(ع) تا 15 خردادماه جاری افتتاح و با آغاز فاز سه این پروژه 53 اثر تاریخی زنده می‌شود که این فاز شامل، احداث هتل، مجموعه‌های تجاری، اداری و فرهنگی است که با مشارکت بخش خصوصی انجام‌ می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه فاز سوم این میدان شامل 22 پروژه است، گفت: این پروژه نزدیک به 32 هکتار و 25 درصد از بافت فرسوده باقی مانده منطقه احیا می‌شود.

وی افزود: این محدوده میدان شهدا، میدان قدس، میدان احمد آباد، میدان تختی و شکرشکن را دربرمی‌گیرد که تمام مناطق این چند میدان را دگرگون و همچون انفجاری است که پس لرزه‌های این انفجار سبب دگرگونی منطقه شده و 32 هکتار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

سقاییان‌نژاد همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد طبقه سوم ارگ جهان‌نما عنوان کرد: شهرداری در این مورد به تمامی تعهدات خود عمل کرده و طبق برنامه پیش رفته است.

وی افزود: تخریب طبقه سوم با موفقیت انجام شد، اما برخی به تعهدات خود عمل نکردند و این در حالی است که ما گزارش کار خود را ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول