اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه سه اصفهان خبر داد

آزادسازی 184 گلوگاه در بافت فرسوده منطقه 3 اصفهان / 550 میلیارد تومان کار عمرانی

شهردار منطقه 3 اصفهان با اشاره به آزادسازی 184 گلوگاه در بافت فرسوده منطقه 3 اصفهان گفت: 550 میلیارد تومان کار عمرانی در شهرداری منطقه سه اصفهان انجام گرفته است.

آزادسازی 184 گلوگاه در بافت فرسوده منطقه 3 اصفهان / 550 میلیارد تومان کار عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان منصور نجفی در آیین بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و نوسازی و بهسازی منطقه 3 اصفهان با بیان اینکه توسعه عمران در منطقه 3 رو به پیشرفت بوده است، اظهار کرد: عملکرد نظام شورایی در این چند سال به اهمیت این مسئله اضافه کرده است، چنانکه سرانه عمران منطقه سه در چهار ساله شورای دوره نخست به طور متوسط به ازای هر نفر 125 هزار تومان، دوره دوم شورای اسلامی شهر اصفهان این مبلغ به 322 هزار تومان به ازای هر نفر بود که در چهار سال اخیر در شورای سوم سرانه متوسط عمران 5 میلیون تومان رسید که نسبت به دوره اول شورای اسلامی شهر 40 برابر و نسبت به دوره دوم 20 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 550 میلیارد تومان کار عمرانی در شهرداری منطقه 3 انجام شده است، افزود: شاخص‌ترین این پروژه‌ها پروژه احیای میدان امام علی(ع) با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیارد تومان است که فاز نخست آن تکمیل و فاز دوم تا آخر خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 3 اصفهان با اشاره به اینکه 81 پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 240 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: کلنگ چند پروژه از جمله بازار میوه امروز زده شد.

وی با اشاره به پروژه خیابان باغ گلدسته گفت: 40 سال پیش احداث این خیابان در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده بود و امروز این خیابان به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

نجفی با بیان اینکه این پروژه به طول 700 متر و عرض 36 متر در دو فاز احداث شد، ادامه داد: فاز نخست این طرح خیابان و فاز دوم آن پارکینگ دو طبقه است که ظرفیت 700 خودرو را دارد.

وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی پارکینگ خیابان باغ گلدسته از شهریور سال 89 آغاز شد، اضافه کرد: پارکینگ خیابان باغ گلدسته برای رفع مشکل کمبود فضای پارک خودرو در خیابان آمادگاه با زیربنای 23 هزار و 420 متر مربع احداث شد.

شهردار منطقه 3 اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از خیابان خواجه نظام‌الملک به طول 450 و عرض 26 متر با هزینه اجرایی 270 میلیارد ریال گفت: خیابان باغ گلدسته به طول 660 و عرض 36 متر با اعتباری بالغ بر 832 میلیارد و 800 میلیون ریال انجام گرفت.

وی اضافه کرد: خیابان سنبلستان حد فاصل خیابان عبدالرزاق تا خیابان ابن سینا و هزینه اجرایی بالغ بر 77 میلیارد و 800 میلیون ریال، خیابان صاحب‌الزمان حد فاصل خیابان کمال تا خیابان سروش با هزینه ‌140 میلیارد ریال و نیز خیابان شهدای خواجو حدفاصل خیابان ابوالحسن اصفهانی تا خیابان چهارباغ خواجو با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های خیابان‌سازی است که امروز به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

*نوسازی و مرمت 43 پروژه از بناهای تاریخی در منطقه سه

نجفی با بیان اینکه منطقه 3 به دلیل بافت فرسوده زیاد دارای گلوگاه بسیاری است، تأکید کرد: تاکنون 184 گلوگاه بافت فرسوده در منطقه 3 اصفهان آزادسازی شد.

وی ادامه داد: بیشترین بناهای تاریخی در منطقه 3 واقع شده است؛ این در حالی است که بازسازی این بناها بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و دولت باید کمک کند، اما شهرداری منطقه سه 43 پروژه مرمت و نوسازی معابر را با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد و 228 میلیون تومان در بافت تاریخی منطقه انجام داد.

*احداث پارکینگ کرمانی با مشارکت بخش خصوصی

شهردار منطقه سه اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به پارکینگ‌های احداث شده در این منطقه با ظرفیت هزار و 680 خودرو و با مساحت 59 هزار متر مربع اشاره کرد و افزود: پارکینگ کرمانی با همکاری بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ریال در مساحت 23 هزار متر مربع و ظرفیت 500 خودرو، پارکینگ روباز مدرسه صدر بازار واقع در خیابان حکیم در مساحتی بالغ بر هزار و 450 متر مربع و ظرفیت 80 خودرو با هزینه اجرایی 29 میلیارد ریال از جمله پارکینگ‌هایی است که در این منطقه بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به پیاده‌روسازی منطقه اشاره کرد و گفت: پیاده روسازی‌های خیابان کمال اسماعیل حدفاصل انقلاب تا پل جویی با هزینه اجرایی 5 میلیارد ریال، خیابان علامه مجلسی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال، خیابان سنبلستان حدفاصل دروازه نو تا درب امام با هزینه 550 میلیون ریال انجام شده است.

نجفی با اشاره به پروژه‌های نوسازی و بهسازی در این منطقه اظهار کرد: بازسازی چهارسوق مقصود با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال، بدنه‌سازی چهارباغ و مرمت بدنه شمالی و شرقی میدان امام علی(ع) با هزینه‌ای اجرایی بالغ بر 71 میلیارد و 300 میلیون ریال و همچنین کف‌سازی گذرهای ابواسحاقیه، جنوب مسجد جامع، محور دردشت، هارونیه جنوب میدان امام، اطراف مسجد حکیم با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال انجام گرفته که امروز به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

*احداث دو ورزشگاه ابن‌سینا و کمال

وی از احداث دو ورزشگاه در منطقه سه خبر داد و گفت: مجموعه ورزشی سرپوشیده کمال واقع در خیابان کمال با زیربنای هزار و 400 متر مربع، مجموعه ورزشی ابن‌سینا با زیربنای هزار و 100 متر مربع و هزینه اجرایی 26 میلیارد ریال در خیابان ابن سینا از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار منطقه سه افزود: استخر سرپوشیده سرتاوه با زیربنای 2 هزار و 700متر مربع و اعتباری بالغ بر 27 میلیارد و 340میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اذعان داشت: ساماندهی مادی باقرخان حدفاصل گلزار تا بزرگمهر به طول 500 متر و هزینه اجرایی 4 میلیارد و 500میلیون ریال، ساماندهی مادی راران حدفاصل سرچشمه تا خیابان احمدآباد به طول 300 متر و 5 میلیارد ریال اعتبار، ساماندهی مادی فرشادی حدفاصل ملک تا گلزار با هزینه اجرایی 71 میلیون ریال و طول 300 متر به منظور ارتقای سطح آبادانی محلات انجام گرفته است.

نجفی به دیگر پروژه‌های عمرانی و خدماتی در حال اجرا در این منطقه اشاره و اظهار  کرد: احداث خیابان حاج آقا نورالله نجفی یکی از پروژه های در حال اجرا در منطقه است که 65 درصد پیشرفت در آزادسازی داشته است.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول