اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

نوسازی 200 هزار واحد فرسوده در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از نوسازی 200 هزار واحد بافت فرسوده در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌شود از این تعداد هشت هزار واحد به استان قزوین اختصاص یابد.

نوسازی 200 هزار واحد فرسوده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید کیان‌پور ظهر امروز طی بازدید از پروژه‌های طرح بافت فرسوده شهر قزوین اظهار داشت: از 200 هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در کشور که بناست در سال جاری برای نوسازی به بانک‌های عامل معرفی شوند، هشت هزار واحد به استان قزوین تعلق می‌گیرد.

کیان‌پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سهمیه نوسازی دو هزار واحد بافت فرسوده به این استان اختصاص یافته است، افزود: علاوه بر این ضمن افزایش تسهیلات بانکی برای این واحدها از 200 به 300 میلیون ریال، شرایط پرداخت نیز برای متقاضیان آسان‌تر می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سفر یک‌روزه خود به قزوین از برخی کوچه‌ها و حوزه‌هایی با بافت فرسوده که با تسهیلات طرح بازسازی بافت فرسوده در حال نوسازی هستند، بازدید کرد.

یک ساختمان مسکونی 18 واحدی طی این بازدیدها به بهره‌برداری رسید که مالک آن تاکنون توانسته است بیش از 400 واحد فرسوده را بازسازی کند.

بازدید از طرح بافت فرسوده محله‌های سردار و امامزاده سلطان سید محمد (ع) بخش دیگری از این بازدیدها بود که در آن مقرر شد تنها پلاک باقی‌مانده از زمین این طرح نیز تملک و با انجام پیگیری‌های لازم، عملیات اجرایی ساخت‌وساز آن از تابستان سال جاری آغاز شود.

همچنین در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح بافت فرسوده محله پنبه‌ریسه قزوین که علاوه بر انجام مطالعات، پروانه ساخت آن نیز از سوی شهرداری قزوین صادر شده است، بنا شد از میان سه سرمایه‌گذار داوطلب برای اجرای طرح، یک شرکت تا یک ماه آینده انتخاب و در فصل تابستان امسال طرح را اجرا کند.

تقدیر از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به دلیل فعالیت مطلوب در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهر و استان قزوین بخش دیگری از برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک‌روزه به این استان بود.

در این بخش، شهرداری قزوین به دلیل اجرا و فعال کردن طرح‌های نوسازی این بافت‌ها و سازمان مهندسی ساختمان استان به واسطه ترغیب اعضا و مهندسان آن به فعالیت در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول