اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صبح و بعد از ظهر

نگاه انسان‌شناسی به معماری و شهرسازی در کتابخانه مرکزی اصفهان بررسی می‌شود

رئیس موزه حمام علی قلی‌آقا گفت: فردا در دو نوبت صبح و بعداز ظهر نگاه انسان‌شناسی به معماری و شهرسازی در کتابخانه مرکزی اصفهان بررسی می‌شود.

نگاه انسان‌شناسی به معماری و شهرسازی در کتابخانه مرکزی اصفهان بررسی می‌شود

محمدعلی صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هفتمین نشست فرهنگ و معماری با موضوع نگاه انسان شناسی به معماری و شهرسازی و فرهنگ معماری است.

وی با اشاره به اینکه اینگونه نشست‌‌ها ماهی یک بار با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و موزه حمام علی قلی‌آقا اجرا  می‌شود، تصریح کرد: چهارشنبه 8 خرداد ماه سال جاری ساعت 10 صبح با موضوع نگاه انسان‌شناسی به معماری و شهرسازی و حضور ناصر فکوهی با تأکید بر موقعیت ایران برگزار می‌شود.

رئیس موزه حمام علی قلی‌آقا ادامه داد: کارگاه‌آموزشی انسان‌شناسی و معماری با سرفصل‌های مختلف بعد از ظهر فردا برای عموم مردم به صورت رایگان است.

وی با بیان اینکه سخنران این دوره از نشست به عهده ناصر فکوهی عضو هیئت موسس «موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ» و عضو هیئت علمی گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است و در مورد نگاه انسان‌شناسی به معماری و شهرسازی سخنرانی‌های بسیاری داشته‌اند، بیان کرد: ایشان نگاه انسان‌شناسی به معماری را بر دو پایه کل‌گرایی و مطالعه تطبیقی استوار کرده است.

وی کل‌گرایی به مفهوم قرار دادن عنصر معماری، بنا یا شهر، در کلیت بزرگتری از آن از نظام‌های اجتماعی و درک این عنصر در اجزایش و در روابطش با محیط برای درک بهتر آن، این مفهومی است که رویکرد انسان‌شناسانه را بسیار به مفهوم جدید زمان مکان نزدیک می‌کند که باید پایه درک و رابطه با ساختن معماری یا شهری قرار بگیرد.

انتهای پیام/63007/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول