اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد

برگزاری همایش الگوی شهرسازی و معماری اسلامی در شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از برگزاری همایش الگوی شهرسازی و معماری اسلامی در این شهر خبر داد.

برگزاری همایش الگوی شهرسازی و معماری اسلامی در شیراز

محمد حق‌نگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شهرداری این شهر در راستای ترویج فرهنگ و الگوی معماری ایرانی اسلامی همایش ملی معماری ایرانی اسلامی را در شیراز برگزار می‌کند.

وی افزود: برگزاری این همایش در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سومین حرم اهل بیت (ع) بودن شیراز صورت می‌گیرد.

حق‌نگر تصریح کرد: آنچه که در شهر ساخته می‌شود زاییده فکر و خیال معماران است و اگر بتوانیم در این همایش اندیشه معماران را به سمت معماری اسلامی سوق دهیم ظاهر شیراز و سازه‌های آن نمای اسلامی پیدا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: معماری شهر شیراز بسیار درهم ریخته است و همان‌طور که امام جمعه بیان کرد، ظواهر اسلامی در آن کمتر به چشم آمده و یا در بین ظواهر غربی و المان‌های بی‌معنی گم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیمای شهر شیراز باید اسلامی شود و به طور قطع اسلامی شدن فضای شهری و استفاده از المان‌های بومی بر رفتار شهروندان اثر گذاشته و آرامش بیشتری در شهر حکمفرما می‌شود.

حق‌نگر متذکر شد: معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز همایش دیگری با عنوان زیباسازی شهری را در دستور کار دارد که با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد این همایش با همایش معماری اسلامی تلفیق شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اذعان داشت: با توجه به اینکه زمان برگزاری این همایش نیمه دوم مهر ماه امسال است، فراخوان جدید اطلاع‌رسانی شده و مقالات در حوزه معماری اسلامی نیز دریافت می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول