اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) صورت گرفت

برگزاری نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان در قزوین

نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان معماری کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دبیر علمی نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: شهرسازی از مقوله‌های گسترده و پیچیده در زندگی امروزی بشر است.

رحیم هاشمی افزود: از یک سو به اموری از قبیل برنامه‌ریزی، توزیع فضایی و اقتصادی سرزمین، تبیین مقررات و قوانین می‌پردازد و از سوی دیگر باید به مواردی از قبیل مشارکت مردم در طرح‌های شهری، هویت شهر، هنر و تکنولوژی روز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید از قوانین شهرسازی آگاهی کافی داشته باشند، افزود: آگاهی کافی مردم از دانش شهرسازی و معماری یکی از ضروریات جامعه است زیرا عدم اطلاع مردم از این قوانین می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات زیادی در جامعه بشری باشد و صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه اجتماع و شهر وارد کند.

وی اضافه کرد: در برخی از موارد تصمیمات اتخاذ شده از جانب متخصصان شهر، برنامه‌ریزان و طراحان شهری حتی در کشورهای پیشرفته واکنش‌های زیادی را در امر توسعه در بر داشته است.

این مسئول با اشاره به دغدغه‌های شهرهای امروزی عنوان کرد: عدم توجه به هویت، فرهنگ، محیط زیست، مشکلات ترافیکی، دخالت غیر مسئولانه در بافت‌های فرسوده و در طرح‌های توسعه شهری از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرهای امروزی است.

دبیر علمی نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان بیان کرد: با توجه به تاریخ غنی شهرهای قدیمی که همواره مملو از مباحثی همچون اقتصاد، فلسفه، مذهب، فرهنگ، هنر، فناوری و تکنولوژی بوده‌اند، معماران و شهرسازان امروز در راستای مخالف یا در راستای آن حرکت می‌کنند.

هاشم‌پور افزود: این درست همان چیزی است که امروزه در شهرهای ما در حال رخ دادن است، ولی در برخی از مواقع این دخالت‌ها نگرانی‌هایی را به همراه خود داشته است.

وی اضافه کرد: این حرکت‌ها در راستای تعادل سازی و یا آرمان گرایی صورت گرفته است، اما نتیجه این تفکرات وجود شهرهایی است که امروز شاهد آن هستیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش بررسی مشکلات در شهرهای امروز و به دنبال آن ارائه راهکارهای نظری و اجرایی در حل مشکلات است.

دبیر علمی نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان اضافه کرد: بنابراین برای اینکه به نتیجه‌گیری اساسی دست پیدا کنیم این همایش به صورت زنجیره‌ای و سالانه یک بار با مباحث تخصصی برگزار می‌شود.

هاشم‌پور با اشاره به مقاله‌های رسیده به نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری در گذر زمان گفت: تعداد یک هزار و 55 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد 554 خلاصه مقاله پذیرفته شد و تعداد 30 اثر برتر نیز به صورت پوستر در همایش ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مستقر می‌شود، عنوان کرد: دو هفته پس از پایان این همایش مقدمات برگزاری دومین همایش آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول