اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

تاریخ و جغرافیا در معماری نادیده گرفته‌ شده است

عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی گفت: صحنه‌های تاریخی و جغرافیایی در معماری و ساخت و سازهای کنونی ما نادیده گرفته‌ شده است.

تاریخ و جغرافیا در معماری نادیده گرفته‌ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرهاد احمدی پیش از ظهر امروز در سومین همایش هفته میراث فرهنگی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: در تعریف میراث فرهنگی بخشی از فرهنگ و تاریخ خود را می‌بینیم که در گذشته اتفاق افتاده و پرونده آن هم بسته شده، اما دارای ارزش‌هایی است که ما به دلایلی به آن نزدیک می‌شویم.

وی ادامه داد: در مجموع ما شاهد اتفاقاتی در شهرها هستیم که هیچ ریشه‌ای در فرهنگ شهرهای ما ندارد و متناسب با شأن جامعه ایرانی نیست.

احمدی تصریح کرد: معماری ایران به دلیل شرایطی که وجود داشته از لحاظ اقلیمی و مواد و مصالح به نوعی از پاسخ‌های ظریف رسیده که مردم این سرزمین را در سال‌های گذشته اسکان داده است.

وی خاطر نشان کرد: مشکل کنونی ما این است که مسئولان و مدیران می‌خواهند اتفاق خوبی در شهر رخ دهد، اما با برداشت‌های غیرحرفه‌ای و افراد با تجربه کمتر راهکارهایی را دنبال می‌کنند که عمق و پشتوانه جدی ندارد. 

احمدی افزود: ما باید به ترتیب گذشته را به آینده متصل کنیم در تمام کشورهای توسعه یافته همه به گذشته متکی بودند در هیچ بخشی از جغرافیا دیده نمی‌شود که تاریخ و آثار تاریخی رها شده باشد.

وی گفت: ما صحنه‌های تاریخی و جغرافیایی را نادیده گرفته‌ایم، راهکارهای زیادی در گذشته داشتیم که مرتبط با طبیعت و جغرافیا است.

احمدی بیان کرد: اگر بتوانیم به گذشته و ریشه‌های فرهنگی خوب دقت کنیم، می‌توانیم آینده خوبی را نیز به وجود آوریم‌.

به گزارش فارس، سومین همایش هفته میراث فرهنگی 31 اردیبهشت ماه و یکم خرداد ماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

در این همایش دو روزه فرهاد احمدی عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، محمدمنصور فلامکی استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و محمدحسن طالبیان عضو هیئت علمی مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به ارائه مطلب می‌پردازند.

ارائه چند پروژه مرمتی، گذار از معماری به مرمت و روند ثبت جهانی باغ‌ها از جمله مباحث قابل ارائه در همایش هفته میراث فرهنگی در دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

انتهای پیام/80017/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول