اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

بهره‌گیری از معماری اسلامی چهره شهرها را دگرگون می‌کند

قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با بهره‌گیری از سبک معماری سنتی و اسلامی در خانه‌های استان به ویژه شهر تبریز، می‌توان چهره و فضای شهرها را دگرگون کرد.

بهره‌گیری از معماری اسلامی چهره شهرها را دگرگون می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های مرمتی سازمان میراث فرهنگی در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط باید از این ظرفیت موجود در معماری خانه‌های تاریخی استان در ساخت خانه‌های جدید و فضای شهری امروز به خوبی استفاده کنند.

وی خانه‌ها و مساجد تاریخی استان به ویژه تبریز را حاصل هنر عصر طلایی معماری سنتی و اسلامی خواند و گفت: این ابنیه از ممتازترین جاذبه‌های گردشگری این خطه برای گردشگران به شما می‌روند.

وی تصریح کرد: باید این ظرفیت ایجاد شود که برای رفع نیازهای امروز شهرسازی و توسعه شهرها، خانه‌ها و مساجد تاریخی الگو قرار گیرند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سبک معماری خانه‌های تاریخی تبریزی معماری بومی شده ایرانی است که با شرایط آب و هوایی و نوع زندگی مردم این منطقه به خوبی انطباق یافته و زیبایی‌های معماری دوره اسلامی را نشان می‌دهد.

اشرف‌نیا با اشاره به ویژگی‌های این خانه‌ها یادآور شد: سردرهای زیبای خانه‌های تبریز که مشخصه اصلی این ابنیه به شمار می‌روند، نوعی احترام به عابران و مردم رهگذر کوچه خیابان بوده است.

وی با بیان اینکه توجه به زیبایی بصری متناسب با فرهنگ بومی در بسیاری از شهرسازی‌های مدرن فراموش شده است خانه‌های تاریخی و زیبایی نمای بیرونی آن‌ها را الگوی مناسبی برای توسعه شهری دانست.

اشرف نیا در پایان ضمن تقدیر از میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به دلیل برجسته کردن، معرفی و تبلیغ این نوع معماری  تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی استانی دارای قابلیت بالای گردشگری در زمینه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که این توانایی‌ها در تمام مدت به خصوص در تعطیلات نوروز و تابستان به خوبی به گردشگران نشان داده شده است.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول