اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش‌از ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری همایش تخصصی معاونان معماری و شهر‌سازی کشور در اصفهان

پیش‌از ظهر امروز بیست و دومین همایش تخصصی معاونان معماری و شهر‌سازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور به میزبانی اصفهان برگزار شد.

برگزاری همایش تخصصی معاونان معماری و شهر‌سازی کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از سال 1387 تاکنون نشست‌های تخصصی معاونان معماری و شهرسازی شهر‌داری‌های کلان‌شهر‌های کشور هر ساله برگزار می‌شود و ارتقای کیفیت مباحث معماری و شهر‌سازی در سطح شهر‌ها از مهم‌ترین رویکرد‌های شهرداری‌ها از برگزاری این نشست‌ها به شمار می‌رود.

پیش از ظهر امروز بیست و دومین نشست تخصصی معاونان معماری و شهرسازی شهرداری‌‌های کلان‌شهر‌های کشور به میزبانی اصفهان برگزار شده است و این همایش به مدت یک روز در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ادامه دارد.

در این همایش معاونان معماری و شهر‌سازی 14 کلان‌شهر موجود در سطح کشور شامل مشهد، تهران، شیراز، زاهدان، تبریز، همدان، ارومیه، اهواز، کرج، کرمان، رشت، کرمانشاه و قم حضور یافته‌اند و جدید‌ترین اطلاعات و یافته‌های خود را در زمینه معماری و شهر‌سازی در کنار یکدیگر بررسی می‌کنند.

این افراد با حضور در این همایش‌ها از تجارب و اطلاعات یکدیگر در راستای ارتقای مباحث معماری و شهر‌‌سازی در سطح کشور استفاده می‌کنند و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

کلان‌شهر اصفهان در زمینه معماری و شهر‌سازی اقدامات بسیاری را انجام داده و این کلان‌شهر در این حوزه دارای فرهنگ و غنای اصیلی است و این موضوع سبب الگو‌برداری دیگر شهر‌ها از الگو‌های معماری و شهر‌سازی اصفهان شده است.

در حال حاضر مقرر شده است که معاونان معماری و شهر‌سازی شهرداری‌های کلان‌‌شهر‌های کشور در زمینه تهیه طرح‌های توسعه شهری، طرح‌های تفصیلی کلان‌شهر‌ها، برنامه‌ریزی‌های شهری و رسیدگی به مباحث مرتبط با فرایند‌های معماری و شهر‌سازی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهند.

رسیدگی به وضعیت ارتفاعات، ساماندهی وضعیت معابر، خیابان‌سازی و نو‌سازی و بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهر‌ها در حوزه معماری و شهر‌سازی صورت می‌گیرد و دست‌یابی به شهری دارای شاخصه‌های مهم و پایدار با اجرای برنامه‌هایی در حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری‌های کلان‌‌شهر‌ها امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/63004/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول