اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری نمایشگاه ساقی کوثر در خراسان جنوبی

نمایشگاه ساقی کوثر برگرفته از اشعار ابن‌حسام خوسفی در مدح حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در بیرجند آغاز به کار کرده است.

برگزاری نمایشگاه ساقی کوثر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، انسان‌ها در تلاش هستند تا در فراسوی آرزوها و رویاهای خود به دنیای نوینی قدم بگذارند که در تصویر و تصوری حقیقی از احساسات عاطفی و درونی خود را بازیابند و برای تحقق این خیال معنوی می‌کوشند تا از سر عشق و اخلاص توانمندی‌های بیکران را که خداوند بزرگ در وجودشان به ودیعه نهاده و همچون گنج عظیمی در قبای درونی آنها پنهان مانده است پدیدار شود.

در سال‌های اخیر که دوران شکوفایی هنر به‌ ویژه خوشنویسی بوده است جوانی بی‌تکلف، نجیب و آرام که با بهره‌مندی از استعدادی فوق‌العاده الهی، همتی بی‌نظیر و شور و شوقی وصف‌ناپذیر از خراسان جنوبی پا به عرصه هنر نهاده است که موجبات بالندگی خود، عزت و سربلندی استان را فراهم آورده و در خیل مشتاقان این هنر اصیل نقش ارزنده و ستودنی داشته است.

استاد علیرضا بهدانی در سال 1350 در بیرجند متولد شد و از سال 72 ضمن تحصیل در دانشگاه به طور جدی آموزش خوشنویسی را زیر نظر اساتید مطرح کشوری مانند استاد پرویز نیک‌‌‌بین و مهدی اسماعیلی‌مود در بیرجند آغاز کرد و سپس از استاد حیدری و استاد کابلی در تهران کسب فیض کرد و به درجه ممتاز خوشنویسی نائل آمد.

این خوشنویس ممتاز خراسان جنوبی این روزها در نگارخانه بهمن واقع در خیابان شهید محمد منتظری بیرجند بیستمین نمایشگاه خود را در حوزه خوشنویسی با عنوان «ثاقی کوثر» که برگرفته از دیوان ابن‌حسام خوسفی است برپا کرده و علاقمندان می‌توانند به‌مدت یک هفته صبح و عصر از 30 تابلوی زیبای با خط نستعلیق شکسته در مدح حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) در این نمایشگاه دیدن کنند.

این استاد در سال 72 به ‌عنوان جوان‌ترین کاتب قرآن در سطح کشور معرفی شد و از آن تاریخ با توفیق الهی توانسته است در حوزه کتابت قرآن 47 بار قرآن را به‌ طور کامل با سبک و نگارش‌های متنوع خوشنویسی کتابت کند.

نخستین کاتب قرآن به خط نستعلیق شکسته در سال 1375 و کاتب نخستین قرآن به خط  معلی در سال 1378 از دیگر افتخارات استاد بهدانی است.

وی کاتب بزرگ‌ترین قرآن طلای جهان با خط نسخ در سال 90 است که این اثر نفیس را به مقام رهبری اهدا کرده و همچنین کاتب کوچکترین قرآن طلای جهان در سال 91 است.

استاد بهدانی در رشته نقاشی‌خط نیز مقام‌های نخست کشوری را کسب کرده و تاکنون در هشت نمایشگاه نقاشی خط آثار خود را در معرض دید گذاشته و بزرگترین تابلو نقاشی‌ خط را در سال 91 طراحی کرده است.

یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه ساقی کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برای من خیلی جای خوشبختی بود که توانستم از آثار هنرمند هم‌استانی‌ خود دیدن کنم کسی که یکی از پر افتخارترین خوشنویسان کشور است و از نقاط قوت آثار وی تلفیق هنر و معنویت است که به خوبی در تابلوهای این مجموعه مشهود است. 

علی احمدی به همشهریان بیرجندی به ویژه جوانان توصیه کرد با عشق و علاقه و معرفت از این نمایشگاه بازدید کنند و در معرفی شخصیت حقیقی این استاد نیز به دوستان خود تلاش کنند.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه ساقی کوثر ابراز داشت: به لحاظ اینکه چند سالی است استاد بهدانی را از نزدیک می‌شناسم باید به وجود ایشان به عنوان یک بیرجندی افتخار کرد.

علی فرسادی شخصیت ایشان را هنرمندی خالص با درونی پاک، دلسوز و متعدد به خدمت در راستای ترویج و احیای هنرهای دستی و معنوی دانست و گفت: انتظار ما از مسئولان این است که نسبت به معرفی هنرمندان استان که از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار هستند جدیت و همت بیشتری کنند.

وی پیشنهاد کرد صدا و سیما از زندگی، آثار و توفیقات هنرمندان به طور مستمر، مستند بسازد و همچنین در امر آموزش این هنرها به ویژه خوشنویسی و نقاشی برنامه‌هایی داشته باشد.

==============

گزارش از علیرضا چاجی

==============

انتهای پیام/69014/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول