اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج هنرمندان کرمان:

حماسه با بصیرت و توجه به فرامین رهبری رخ می‌دهد

رئیس بسیج هنرمندان استان کرمان گفت: حماسه با آگاهی، بصیرت و گوش به فرمان ولایت بودن رخ می‌دهد.

حماسه با بصیرت و توجه به فرامین رهبری رخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدرضا احمدی در همایش بسیج هنرمندان این شهرستان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آنچه امروز در این نظام داریم مدیون خون شهدا است، وقتی به فتح خرمشهر نگاه می‌کنیم، سراسر این تاریخ حماسه است

وی خطاب به هنرمندان افزود: شما امروز در آرامش تولید هنر دارید، باید قدر حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس را بدانید، اگر این حماسه‌ها نبود، آرامش و سربلندی امروز ایران را نداشتیم، بسیاری از جوانان شهرستان جیرفت در آن دوران حماسه آفریدند.

رئیس بسیج هنرمندان استان کرمان تصریح کرد: در سال جاری در جایی قرار داریم که مقام معظم رهبری فرمود ملت ایران باید در عرصه سیاسی و اقتصادی حماسه بیافریند، هنرمندان ما باید در خلق این حماسه‌ها به ویژه در حماسه سیاسی چشمگیری داشته باشند و دشمن را مأیوس کنند و به طور یقین چنین عمل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل از سال 42 حماسه خود را خلق کرد، اما حماسه‌ای که در روز 12 و 22 بهمن ماه سال 57 رخ داد و زن و مرد به میدان آمدند، حماسه‌ای بسیار عظیم بود، امروز وظیفه هنرمندان است تا در جامعه با خلق هنر به این تکلیف شرعی و هنری خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: حماسه با آگاهی و بصیرت و گوش به فرمان ولایت بودن رخ می‌دهد، در بین کاندیداها کسی را انتخاب کنید که اصلح‌ترین و دلسوز نظام باشد، امروز مسئولیت ما سنگین است، هنرمند باید در این حماسه نقش داشته باشد، حماسه سیاسی ما در انتخابات و حماسه اقتصادی تا پایان سال رقم می‌خورد.

احمدی اذعان داشت: رسالتی که ما در بسیج هنرمندان داریم این است که این حرکت را در مسیر انقلاب هدایت کنیم و در این راستا هنرمندان باید خلق اثر داشته باشند، بسیج هنرمندان هر دو سال یکبار جشنواره‌هایی برگزار می‌کند و سال گذشته هنرمندان جنوب کرمان در این جشنواره رتبه‌هایی کسب کردند.

وی افزود: در سال جاری توسط بسیج هنرمندان استان کرمان سه جشنواره فیلم، شعر و عکس برگزار می‌شود و اعتقاد ما این است که هنرمندان باید نوآوری داشته و حرکت آن‌ها در مسیر دین باشد.

رئیس بسیج هنرمندان استان کرمان ساده‌زیستی و بیداری اسلامی را از جمله موضوعات مد نظر بسیج هنرمندان دانست و بیان داشت: هنرمندان عضو این بسیج بر اساس موضوع‌های فراخوان‌ آثار خود را تولید کنند.

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان در کنار جشنواره‌ها آموزش را در هر انجمن دنبال می‌کند و در صورت نیاز اساتیدی را برای آموزش‌های لازم اعزام می‌کنند، خاطر نشان کرد: تولید و حمایت از آثار ارزشمند مد نظر بسیج هنرمندان است.

وی اذعان داشت: تولیدات هدفمند در جهت نیازهای جامعه باید مد نظر هنرمندان عضو بسیج باشد.

به گزارش فارس در این آیین 19 هنرمند شهرستان جیرفت که در جشنواره‌های بسیج هنرمندان استانی و کشوری رتبه کسب کرده بودند، تجلیل شدند.

انتهای پیام/80002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول