اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسداشت هنر اصیل انقلابی

آیین بزرگداشت زنده‌یاد فردی در اردبیل برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت زنده‌یاد امیرحسین فردی در پاسداشت هنر اصیل انقلاب اسلامی و این هنرمند متعهد در زادگاهش اردبیل برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت زنده‌یاد فردی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر حوزه هنری استان اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت امیرحسین فردی در اردبیل اظهار داشت: این مراسم از ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 9 خردادماه در مجتمع فدک اردبیل برگزار شده و یاد و خاطره این نویسنده شهیر کشورمان گرامی داشته می‌شود.

ساسان ناطق تصریح کرد: در این مراسم سعی می‌شود، ابعاد زندگی و شخصیتی امیرحسین فردی، نویسنده ارزشمند انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگر به مخاطبان اطلاع‌رسانی شود تا همه به جایگاه و عظمت چنین شخصیت فرهیخته و نویسنده ارزشمدار انقلاب اسلامی بهتر و بیشتر پی ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم قرار است شخصیت‌های ارزشمند کشوری و استانی حضور پیدا کنند که از آن جمله می‌توان رئیس حوزه هنری، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، برخی از نویسندگان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را نام برد که در این آیین حضور می‌یابند.

این مسئول اضافه کرد: در این مراسم علاوه بر پخش کلیپ و تصاویری از زنده‌یاد امیرحسین فردی، نویسنده با ذوق کشورمان سعی داریم تا گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌های این هنرمند فقید را به تصویر بکشیم تا علاقمندان بیشتر و بهتر با هنر اصیل و انقلابی او آشنا شوند.

ناطق از امیرحسین فردی به عنوان چهره ماندگار ادبیات کشور و افتخار استان اردبیل یاد کرد و ادامه داد: این استان چهره‌های پرفروغی را تحویل ادبیات و قاموس ارزشی نظام کرده است که به نظر می‌رسد در این حوزه باید با توانمندی و قدرت مضاعف حاضر شده و بهتر از هر زمان دیگر حضور پیدا کرد.

مدیر حوزه هنری استان در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه این نویسنده پرتلاش حق بزرگی را بر ادبیات انقلاب اسلامی دارد، بیان کرد: کشور ما به وجود شخصیت‌های انقلابی و ارزشی همچون امیرحسین فردی افتخار می‌کند که از جنبه‌های مختلف توانسته است، ارزشمندترین سرمایه‌های ما را به نمایش بگذارد.

در سوگ یک دهه دوری از بنیان‌گذار تئاتر استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در تجلیل از شخصیت وارسته و بنیان‌گذار تئاتر استان اردبیل، داود جلایی نیز هنرمندان تئاتر استان هشتم خرداد در مزار آن مرحوم در آرامستان قاسمیه اردبیل گردهم می‌آیند تا یاد و خاطره این هنرمند فقید و ارزش مقام را پاس دارند.

به گفته رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل، دهمین سالگرد رحلت هنرمند فقید و بازیگر ارزشمند تئاتر داود جلایی هشتم خردادماه در مزار آن مرحوم برگزار شده و برنامه‌های متنوعی نیز نظیر قرآن‌خوانی، شعرخوانی، مداحی و سخنرانی برگزار می‌شود.

جاوید رخشانی گفت: ما اگر نتوانیم بزرگان خود را در تمام عرصه‌ها پاس بداریم نسل آینده به یقین دچار یک خلأ بی‌هویتی شده و نمی‌توانند اصالت هنر انقلابی و اسلامی را حفظ کنند.

وی افزود: مرحوم جلایی بیش از چند دهه برای اعتلای هنر اصیل این دیار زحمت کشید و در معرفی و آموزش هنرمندان زیاد به عنوان معلم اخلاق و هنر نقش تأثیرگذاری داشت.

مرحوم داود جلایی که در عرصه بازیگری در تئاتر و تلویزیون و کارگردانی نمایش‌های متعدد فعالیت داشته و عضو شورای شهر اردبیل بود، هشتم خرداد سال 82 دار فانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت.

انتهای پیام/62008/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول