اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تجلیل از کارکنان میراث فرهنگی قزوین

بزرگداشت روز جهانی موزه در قزوین برگزار شد

همایش بزرگداشت روز جهانی موزه با هدف تجلیل و تقدیر از کارکنان میراث فرهنگی استان در موزه شهر قزوین برگزار شد.

بزرگداشت روز جهانی موزه در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همایش بزرگداشت روز جهانی موزه که در آمفی تئاتر موزه شهر قزوین برگزار شد، احمد میرطباطبایی مسئول فنی سازمان صنایع‌دستی، فرهنگی و گردشگری کشور، اسدالله بیرالوند مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان و تعدادی از پیشکسوتان میراث فرهنگی قزوین حضور داشتند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان در این همایش با اشاره به اینکه حفظ میراث فرهنگی در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: به طور حتم توسعه فرهنگ میراث فرهنگی می‌تواند نقشی ماندگار را در حفظ آثار و بناهای تاریخی ایفا کند.

اسدالله بیرالوند تصریح کرد: اگر به طور حتم در باور مردم فرهنگ‌سازی جریان پیدا کند، می‌توان به آینده امیدوارتر بود و بدون شک اگر این قضیه در باور انسان‌ها ایجاد شود، می‌توان با قاطعیت عنوان کرد که حفظ و ماندگاری آثار فرهنگی هر روز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا شأن و منزلت بناها و آثار تاریخی استان قزوین را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم، افزود: در سال گذشته اقدام مناسبی در بناهای تاریخی، حسینیه‌ها، مساجد و دیگر آثار تاریخی در سطح استان صورت گرفته است که نیاز است در خصوص توسعه موزه‌ها هم تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

در ادامه این همایش مسئول فنی سازمان صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری کشور هم با بیان اینکه موزه‌ها عاملی برای توسعه کشور هستند، اظهار داشت: به طور حتم وقتی آثار با ارزش در موزه‌های مردم‌شناسی در معرض دید عموم گذاشته می‌شود نه تنها در توسعه ملی نقش مهمی را ایفا می‌کند بلکه موفقیت کشور را در مباحث اجتماعی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

مسئول فنی سازمان صنایع‌دستی، فرهنگی و گردشگری کشور عنوان کرد: موزه مکانی است که خاطره گذشته‌های دور در آن زنده است و جریان دارد و به طور حتم استفاده مناسب و نگهداری کامل از آن مسیر آینده ما را روشن خواهد کرد.

احمد میرطباطبایی با اشاره به اینکه با اشاعه فرهنگ درست می‌توان حفاظت صحیح و دقیق‌تری را از آثار و بناهای تاریخی به وجود آورد، اشاره کرد: اگر این امر صورت گیرد به طور حتم می‌توان با کم‌ترین هزینه نقش بزرگی را در ماندگاری یک اثر فرهنگی به وجود آورد.

انتهای پیام/77004/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول