اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد

حضور بیش از 7 هزار چهارمحال و بختیاری در آیین اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از حضور بیش از 7 هزار معتکف در مراسم اعتکاف امسال خبر داد.

حضور بیش از 7 هزار چهارمحال و بختیاری در  آیین اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت اعتکاف در دیدگاه پیامبر گرامی اسلام تا آنجاست که همه ساله دست‏کم ده روز را به انجام آن می‏گذراند و با این عمل، دیگران را نیز به همراهی خود در این سنت عبادی فرا می‏خواند.

وی از حضور بیش از 7 هزار معتکف در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 3 هزار و 359 نفر برای بار نخست، یک هزار و 260 نفر برای بار دوم، یک هزار و 920 نفر نیز بیش از سه مرتبه در این مراسم عبادی شرکت کرده بودند.

اروجی با اشاره به کاهش 15 تا 25 درصدی معتکفین در مراسم اعتکاف امسال، افزود: این میزان کاهش در سراسر کشور نیز وجود داشت، چراکه مراسم اعتکاف امسال همزمان با فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور خواهران نسبت به برادران در مراسم اعتکاف بسیار پررنگ‌تر بود، افزود: در مراسم اعتکاف امسال 3 هزار و 556 نفر متأهل و 2 هزار و 988 نفر نیز مجرد بودند.

اروجی با اشاره به اینکه گروه سنی 20 تا 30 سال بیشترین حضور را در مراسم اعتکاف امسال داشتند، گفت: مراسم اعتکاف امسال در 101 مسجد در سراسر استان برگزار شد.

وی از تصویب سند ساختار تفصیلی ستاد اعتکاف استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: از نظر تشکیلاتی رئیس ستاد برعهده نماینده ولی فقیه، قائم مقام ستاد بر عهده استاندار و دبیری ستاد برعهده اداره‌ کل تبلیغات اسلامی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نیز ستادها با استفاده از الگوبرداری از ستاد مرکزی استان فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند، رئیس ستاد اعتکاف در شهرستان‌ها برعهده ائمه جمعه، قائم مقام ستاد فرمانداران و دبیری ستاد نیز برعهده ادارات تبلیغات اسلامی هر شهرستان است.

انتهای پیام/68008/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول