اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه خبر داد

شرکت 300 نفر در آیین اعتکاف در فیروزکوه + تصاویر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه از شرکت 300 نفر در مراسم روحانی و معنوی اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

شرکت 300 نفر در آیین اعتکاف در فیروزکوه + تصاویر

حجت‏الاسلام والمسلمین داوود ضمیررضوانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به پایان ایام‏البیض و مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف فرصت مغتنمی برای خلوت گزیدن با خدا و زدودن زنگارهای دل است.

وی با بیان اینکه همه انسان‏ها برای جلای روحی خود نیاز دارند تا روزهایی از سال را به این مهم اختصاص دهند، گفت: فاصله گرفتن از زندگی مادی، تقویت اراده، مبارزه با نفس و نزدیکی به پروردگار از جمله ثمرات و برکات این آیین معنوی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه نقش اعتکاف را در تهذیب نفس و نشاط روحی و معنوی انسان بی‌بدیل برشمرد و افزود: اعمال، افکار و عبادات معتکفان باید به گونه‏ای باشد که رشد و تعالی معنوی و الهی آنان را به دنبال داشته باشد؛ چراکه در این صورت ارزشمند بوده و ارزش واقعی به خود می‌‏گیرد.

وی از شرکت 300 نفر در مراسم روحانی و معنوی اعتکاف در شهرستان فیروزکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود مواجهه زودهنگام با فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‏ها به دلیل در پیش بودن ایام انتخابات، استقبال جوانان، نوجوانان و دانش‏آموزان از این آیین روحانی و مذهبی چشمگیر بود.

این گزارش حاکی است؛ مراسم نورانی اعتکاف شهرستان در مساجد جامع، حضرت سیدالشهدا (ع) و موسی‌بن‌جعفر (ع) فیروزکوه و مساجد روستاهای لزور، انزها و جلیزجند برگزار شد. 

انتهای پیام/2568/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول