اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین همایش فصلی اوج هنر

کتاب "واژه را به اوج می‌برم" رونمایی شد

کتاب "واژه را به اوج می‌برم" با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پنجمین همایش فصلی اوج هنر در یزد رونمایی شد.

کتاب "واژه را به اوج می‌برم" رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پنجمین همایش فصلی شعر اوج هنر اظهار داشت: کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس، حائز اهمیت و تاثیرگذار هستند و باید به سمت انتشار این کتب قدم برداریم.

بهرام عبدالحسینی افزود: دوران دفاع مقدس هر روزش کتابی قطور است اما متاسفانه می‌بینیم که این روزها خاطرات چندانی از سال‌های سخت دفاع مقدس در دست نیست.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع، رزمندگان علاقه‌ای به انتشار خاطرات خود نداشتند اما در اغلب موارد کوتاهی از سوی هنرمندان به ویژه نویسندگان بوده است.

عبدالحسینی با بیان اینکه روند کار و نشر کتاب‌های دوران دفاع مقدس طی سال‌های اخیر وضعیت بسیار خوبی داشته است، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر کتاب‌هایی در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده که تیراژ و رسیدن آنها به چاپ‌ بالای 40 خود گویای علاقه مردم به این نوع کتاب‌هاست.

وی مستندسازی را نیز از برنامه‌هایی دانست که باید در دستور کار هنرمندان مستندساز قرار گیرد و زوایایی از دوران جنگ تحمیلی را با استفاده از هنر خود به نمایش بگذارند.

عبدالحسینی با بیان اینکه یادآوری خاطرات دوران جنگ حتی برای مردمی که از جنگ دور بودند، جالب است، افزود: در آن زمان با وجود اینکه کشور درگیر جنگ بود، مردم روحیه همدلی بیشتری داشتند که این روحیه باید احیا شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در گذشته با بسیج همگانی دشمن را از خانه راندند، خاطرنشان کرد: این روزها دشمن با هجمه فرهنگی خود از مرزهای کشور گذشته و وارد خانه‌ها شده اما عزم جدی برای مقابله با آن وجود ندارد.

عبدالحسینی تاکید کرد: در چنین شرایطی وظیفه هنرمندان در حوزه‌های مختلف خطیرتر از گذشته است و آنها باید پیشقراولان مقابله با جنگ نرم باشند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، اظهار داشت: بسیج هنرمندان تلاش کرده حوزه دفاع مقدس را در قالب هنرهای مختلف به نمایش بگذارد و در این مسیر توانسته در حوزه شعر موفق عمل کند.

علی‌محمد پارساییان عنوان کرد: در حوزه شعر تلاش شده به موضوعاتی پرداخته شود که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده و نیاز است شاعران در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

وی از برگزاری ششمین جشنواره استانی شعر بسیج با موضوعات بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید و آرمان‌گرایی، مضامین آیینی اجتماعی، حماسه اقتصادی در آیینه شعر و موضوع ویژه در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: این جشنواره به پاس قدردانی از زحمات استاد خلیل عمرانی در عرصه شعر، با عنوان این شاعر متعهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول