اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت 120 شهید آزادسازی خرمشهر

شهر عشق رونمایی شد

همزمان با نهمین یادواره شهدای محله راه‌چمن قزوین از سرود «شهر عشق»، روایتگر فتح خونین‌شهر رونمایی شد.

شهر عشق رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نهمین یادواره شهدای محله راه‌چمن و گرامیداشت یاد و خاطره 120 شهید آزادسازی خرمشهر فرصتی شد تا از سرود شهر عشق که به بازخوانی پرونده باشکوه رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر اشاره دارد، رونمایی شود.

راه شهادت یک وجب از خاک ایران را به دشمن نسپرد

حجت الاسلام قرائی در این مراسم گریزی به زمان زندگی نخستین امام شیعیان زد و با روایاتی مظلومیت ایشان را به تصویر کشید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران زمین و به ویژه جهادگران عرصه آزادی خونین‌شهر، با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»، افزود: ایران در زمره چنین ملت‌هایی است نه همچون کشورهای عراق و افغانستان که سال‌هاست در اسارت و بندگی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: هنوز هم راه شهادت باز است؛ راهی که حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمنان نسپرد.

قرائی با اشاره به فتح خرمشهر در سال 61 گفت: در خرمشهر تا پیش از آزادی، لاله‌ای رشد نمی‌کرد ولی برای اولین و آخرین بار در سال 62 یعنی یک سال پس از پیروزی، لاله‌های زیادی اطراف پل خرمشهر و مسجد جامع روئید.

این استاد حوزه علمیه قم از روش و منش برخی شهدای شاخص دفاع مقدس صحبت کرد و اظهار داشت: سرلشگر عباس بابایی، شهیدی که به خطه شهید پرور قزوین تعلق داشت، در زندگی خود بسیار متواضع و بزرگوار بود.

قرائی تصریح کرد: شناخت امام خمینی(ره) از وی به حدی بود که به فرموده خود ایشان به این شهید غبطه می‌خوردند و در جای دیگر رهبر معظم انقلاب از حسرتی که به این شهید می‌برند سخن می‌گویند.

شهر عشق، روایتگر سال‌های ایثار و حماسه

در این مراسم همچنین علی‌اصغر ارداقیان، از اعضای مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار داشت: پس از حماسه جاوید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ملت ایران همواره با رشادت و جوانمردی دلیر‌مردان خود در برابر دشمن متخاصم ایستادگی کرده است.

ارداقیان افزود: این مرکز با تلاش چند ماهه توانست ساخت سرود را در دستور کار خود قرار دهد و از آن رونمایی کند.

وی با اشاره به رونمایی از سرود شهر عشق یادآور شد: امروز هنرمندان بسیجی به منظور حفظ حیات عرصه مقاومت و ایثار، ساخت این سرود را آغاز کرد تا سال‌های حماسه و ایثار دوباره در ذهن مردمان این سرزمین تداعی شود.

شاعر سرود شهر عشق همچنین از پخش این سرود از رسانه ملی و مراکز فرهنگی و هنری کشور خبر داد و همکاری نهادهایی را که مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی را در ساخت آن یاری کردند، شایسته قدردانی دانست.

وی به سرودهای معروفی که در شهر قزوین به عنوان مهد سرود و آهنگ‌های انقلابی در گذشته ساخته و ارائه شده است، اشاره کرد و گفت: سرود «هوای نینوا» در راستای اشاعه ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و تجلی رشادت و مقاومت ملت آزاده ایران بود که در محضر امام خمینی (ره) اجرا شد و امروز شهر عشق کار ارزشمند دیگری از این شهر است.

شهر عشق سروده محمدحسن ارداقیان است و با آهنگسازی مهدی احمدی و تنظیم موسیقی توسط حسام‌الدین ناصری ساخته شده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام قرائی مدرس حوزه علمیه قم، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و دیگر مسئولان این مجموعه، رضا صدیقی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین، غلامرضا حقایق‌پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین و دیگر مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول