اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با چهلمین روز درگذشت شاعر «پله‌های کرسی»

تندیس شاعر و پیشکسوت خراسان‌رضوی رونمایی شد

همزمان با چهلمین روز درگذشت شاعر «پله‌های کرسی» از تندیس این شاعر و پیشکسوت خراسان‌رضوی در تربت‌حیدریه رونمایی شد.

تندیس شاعر و پیشکسوت خراسان‌رضوی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، صبح امروز همزمان با چهلمین روز درگذشت شاعر «پله‌های کرسی» و روایتگر «قند و قورت» از تندیس وی بر سر مزار آن مرحوم رونمایی شد.

در این مراسم مهدی ناصری، شهردار تربت‌حیدریه عنوان کرد: مرحوم تهرانچی در تربت‌حیدریه متولد شد و از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای به شمار می‌رفت که تندیس وی در پارک مشاهیر در محل باغ ملی شهرستان قرار می‌گیرد و این پارک تا مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هدف از احداث پارک مشاهیر را آشنایی نسل جوان با هویت و تاریخ شهر و قدرشناسی از رجال و مشاهیری که در شهر تربت‌حیدریه در دوران معاصر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ساخت ابنیه عام المنفعه آثار مثبت و خیری از خود بر جا گذاشته‌اند؛ استفاده شده است.

ناصری متذکر شد: تندیس‌های مرحوم امین‌التجار، محمدرضا لاری، شهید برونسی، صدرالعلما، شیخ عبدالسلام و شیخ احمد تربتی و استاد محمد تهرانچی از جمله رجالی هستند که تندیس آنها ساخته شده است و ساخت 14 تندیس دیگر از رجال و شخصیت‌های تاریخ‌ساز تربت‌حیدریه در دستور کار قرار دارد و با تکمیل تندیس‌های موردنظر تندیس‌ها در سایتی با عنوان پارک مشاهیر شهرستان تربت‌حیدریه و در محل باغ ملی نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/70003/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول