اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از اعتکاف خوزستانی‌ها گزارش می‌دهد

3 روز میهمانی یار در مسجد سلمان محمدی اهواز

مسجد سلمان محمدی کوی معتمدی یکی از مساجد اهواز است که میزبان معتکفان بود و بندگان خدا، در سه روز حضور در خانه خدا، به راز و نیاز پرداختند.

3 روز میهمانی یار در مسجد سلمان محمدی اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ساعات آخر میهمانی خداست و کم کم لحظات آخر اعتکاف سپری می‌شود، معتکفان اعمال ام‌داوود که آخرین اعمال مختص روز سوم است را انجام داده‌اند، همه مهیای برگزاری آخرین نماز جماعت میهمانی خداوند متعال هستند.

وارد مسجد می‌شوم، هر کسی مشغول کاری است، یکی نماز می‌خواند، یکی قرآن می‌خواند، یکی ذکر می‌گوید و دیگری هم در حال وضو گرفتن است.

صفای باطنی پیدا کرده‌اند معتکفان، چند عکس یادگاری از گوشه و کنار مسجد می‌گیرم و در گوشه‌ای از مسجد به سراغ چند نفر از آن‌ها می‌روم تا با هم صحبتی داشته باشیم.

*توفیق بزرگ الهی

حمید طرفی که خود را 28 ساله معرفی می‌کند، اظهار کرد: خداوند با لطف خودش این توفیق بزرگ را نصیب ما کرده است که در اعتکاف حضور یافتیم.

جوان دیگری با معرفی خود به نام موسی چلداوی 24 ساله با بیان اینکه برای پنجمین‌بار است که معتکف می‌شوم، افزود: در اعتکاف از چیزهای دنیوی خبری نیست و فقط ارتباط با خدا مد نظر همه است تا این ارتباط را قوی‌تر کنند.

*دوستی از جنس برادر

این جوان اهوازی در ادامه به آثار و برکات حضور در اعتکاف اشاره کرد و گفت: در این سه روز با دوستانی آشنا می‌شویم که دوستی آن‌ها دنیوی نیست بلکه از جنس برادری است، معتقدم که خداوند خودش همه را برای حضور در این مراسم معنوی دعوت می‌کند دست ما نیست، از وی می‌خواهم که سال‌های آینده نیز به ما توفیق دهد در کنار دوستان، معتکف شویم.

کم کم معتکفان دیگر نیز به جمع ما می‌پیوندند و حلقه بزرگتر می‌شود، پای صحبت چند تن دیگر از می‌نشینم.

*دوری از اعمال و لذت‌های دنیوی

مصطفی چلداوی که خود را 25 ساله و دانشجوی ترم 8 مبانی حقوق معرفی می‌کند نیز می‌گوید: پنج سالی است که در اعتکاف حضور می‌یابم و سه سال آخر را خداوند توفیق می‌دهد که در مسجد سلمان محمدی معتکف شوم.

وی اعتکاف را دوری از اعمال و لذت‌های دنیوی عنوان کرد و ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسئولان برنامه‌ریزی کنند که در ماه مبارک رمضان هم اعتکاف صورت بگیرد زیرا این سنت پیامبر اسلام (ص) است که دهه آخر ماه میهمانی خدا را معتکف می‌شدند.

*معتکف شدن به دعوت دایی

جوان دیگری که نامش ساجد چلداوی است نیز می‌گوید که از پردیس آمده‌ام و به دعوت دایی‌ام، در اعتکاف مسجد سلمان محمدی حضور یافتم.

وی با اشاره به اینکه نخستین سالی است که معتکف می‌شوم بیان کرد: خداوند مرا طلبید و برای اعتکاف دعوتم کرد، حس خیلی عجیبی دارم که قابل توصیف نیست امیدوارم که سال‌های آینده نیز بتوانم در این مراسم معنوی حضور یابم.

نوای ملکوتی اذان از مناره های مسجد، در فضا طنین انداز می‌شود، صفوف مومنان برای برپایی نماز جماعت به هم می‌پیوندد و الله اکبر آغاز نماز است...

*آخرین افطار اعتکاف

پس از نماز سفره آخرین افطاری اعتکاف سال 1392 گسترانده می‌شود و معتکفان روزه خود را می‌گشایند و من هم میهمان این سفره شدم.

پس از افطار و گرفتن چند قطعه عکس، به سراغ مسئول برگزاری اعتکاف مسجد سلمان محمدی می‌روم تا در خصوص کارهای انجام شده برای این آیین روحانی توضیحاتی دهد.

عماد صافی گفت: در اعتکاف امسال 30 نفر در مسجد سلمان محمدی معتکف شده‌اند که اغلب آنان قشر جوان و نوجوان هستند.

*جشن ولادت حضرت علی (ع)

مسئول برگزاری اعتکاف مسجد سلمان محمدی اهواز در ادامه به بیان برنامه‌های انجام شده در طول این سه روز می‌پردازد و می‌گوید که جشن ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) با حضور معتکفان در روز 13 رجب برگزار شد و در شب رحلت بانوی دو عالم حضرت زینب کبری (س) مراسم نیز عزاداری برپا کردیم که در این آیین سید رسول غرابی مداحی کرد و حجت‌الاسلام شیخ ربیع سکینی به سخنرانی پرداخت.

*قرائت سوره یاسین و زیارت عاشورا

وی قرائت دعای ندبه و دعای سمات در روز جمعه را از برنامه‌های معنوی اعتکاف مسجد سلمان محمدی بیان کرد و افزود: هر روز بعد از برپایی نمازجماعت صبح، سوره یاسین و زیارت عاشورا به صورت دسته جمعی قرائت می‌شد.

*حفظ جز 30 قرآن کریم

صافی برگزاری مسابقه حفظ جز 30 قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه‌های اعتکاف اعلام کرد و ادامه داد: در این مسابقه 20 سوال کتبی طرح شد که خوشبختانه همه متعکفان پاسخ‌های درستی دادند و به قید قرعه به پنج نفر از شرکت کنندگان به نام‌های، مصطفی هویزاوی، حاج پرویز هویزاوی، احمد عفراوی، عبدالحسین ساعدی و مهدی سیاحی جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

*ترک مسجد

ساعاتی از شب گذشته و باید با مومنان مسجد سلمان محمدی خداحافظی کنم، به آن‌ها التماس دعا می‌گویم و مسجد را ترک می‌کنم و امیدواریم که از دعای خیر خودشان ما را بهره مند سازند.

=============

گزارش از: حسین یزدی

=============

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول