اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد هیرمند خبر داد

اختصاص 350 میلیون ریال برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در هیرمند

مدیر کمیته امداد هیرمند گفت: کمیته امداد در راستای طرح تشویقی زکات به 14 روستای هیرمند، 350 میلیون ریال برای تکمیل پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه اختصاص داد.

اختصاص 350 میلیون ریال برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در هیرمند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محمدرضا کریمیان اظهار داشت: در راستای ترویج سنت حسنه انفاق، مبلغ 460 میلیون ریال زکات در سال 91 جمع‌آوری که در همین زمینه مبلغ 350 میلیون ریال از سوی ستاد احیای زکات استان به روستاهای زکات دهنده اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرستان هیرمند که در گذشته به دلیل وجود رودخانه هیرمند از جمله مناطق حاصلخیز منطقه سیستان محسوب می‌شود در سال گذشته و امسال با کمبود آب کشاورزی مواجه است، اما به خاطر اعتقادات خاص مردم منطقه و توجه به واجبات به میزان تعیین شده نسبت به ادای فریضه الهی زکات با این نهاد همکاری چشمگیری داشته‌اند.

مدیر کمیته امداد هیرمند ادامه داد: در راستای سیاست‌های امداد که مبتنی بر محرومیت‌زدایی از محل زکات در منطقه در جریان است کمک‌های هر روستا با اعلام عاملان روستاها و اعضای شورای اسلامی و تایید ستاد احیا زکات، به همان روستا برگشت و مبلغی نیز به صورت تشویقی از سوی ستاد احیا زکات اختصاص می‌یابد.

کریمیان اذعان داشت: به همین منظور مبلغ 350 میلیون ریال تشویقی اهدایی به 14 روستای این شهرستان پس از اعلام نیاز هر روستا و تایید ستاد احیای زکات در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شامل (مساجد، حسینیه، غسالخانه و خانه عالم) هزینه و پرداخت شده است.

این مسئول در پایان متذکر شد: با توجه به استقبال صورت گرفته از سوی کشاورزان منطقه و عاملان زکات انتظار می‌رود تا رشد قابل توجه جمع‌آوری زکات در سال جدید را شاهد باشیم.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول