اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج عشایری ایلام:

جامعه عشایری پیشقراولان تحقق حماسه اقتصادی هستند

مسئول سازمان بسیج عشایری استان ایلام گفت: جامعه عشایری پیشقراولان تحقق حماسه اقتصادی هستند.

جامعه عشایری پیشقراولان تحقق حماسه اقتصادی هستند

محمد نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه دلاورمردان عشایر همواره در دفاع از ولایت، انقلاب، میهن، دین، ناموس و شرف پیشقدم بوده‌اند، اظهار داشت: عشایر استان در ابتدایی‌ترین روزهای جنگ تحمیلی با حداقل امکانات به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)، برای دفاع از کشور اعلام حضور کردند و در دفاع از حق علیه باطل برخاستند.

وی ادامه داد: عشایر استان با تشکیل گردان چریکی عشایری به فرماندهی حضرت آیت‌الله حیدری ایلامی (ره) به دفاع از میهن پرداخته و مناطقی همچون کوشک، میمک، تنگه زیل، پشمین، چنگوله، برتش، موسیان و ... هنوز یادآور رشادت‌های دلاورمردان عشایر استان است.

مسئول سازمان بسیج عشایری استان ایلام با بیان اینکه عشایر استان در دوران دفاع مقدس شهدای والامقام زیادی را تقدیم انقلاب کردند، تصریح کرد: از حدود سه هزار شهید استان ایلام، یک‌هزار و 100 نفر مربوط به جامعه عشایری و روستایی استان است.

وی ادامه داد: جامعه عشایر استان شهدای گرانقدر و فرماندهان والامقامی همچون شهید ساده میری، شهید عدنان سابوته، شهید عجم ملکی، شهید علی بسطامی، شهید علی غیوری‌زاده، شهید یادگار امیدی، شهید علی خانزادی و ده‌ها شهید دیگر از ایلات و طوایف مختلف استان به انقلاب و نظام تقدیم کرده است.

نوریان گفت: قشر عشایر استان همچنین دارای یک‌هزار و 537 نفر جانباز و آزاده است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای 9 هزار و 750 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 60 هزار نفر است، اظهار داشت: با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌های فراوان، جامعه عشایری استان نقش قابل توجهی در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی داشته است.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه استان ایلام افزود: بر این باور هستیم که عشایر استان در سال اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی داشته و تولیدات و محصولات دامی و کشاورزی خود را به حد قابل توجهی رسانده‌اند و در جهت تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری شده بتوانند نقش بسزایی داشته باشند.

نوریان با بیان اینکه جامعه عشایر استان بی‌شک بی‌ادعا‌ترین، بی‌توقع‌ترین و قانع‌ترین اقشار جامعه هستند و این مورد را بارها به اثبات رسانده‌اند، تأکید کرد: با توجه به اینکه استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است عشایر ما می‌توانند در جهت تأمین امنیت با سازماندهی بسیجیان عشایر، ایجاد حوزه‌های مقاومت بسیج عشایری و افزایش پایگاه‌های عشایری در سطوح مختلف نقش بسزایی داشته باشند.

وی هدف از برگزاری همایش سران، معتمدین و نخبگان عشایر استان ایلام را ارج‌گذاری به حضور و نقش جامعه عشایری استان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: تبیین نقش بسیج عشایری در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، تحکیم همگرایی جامعه عشایری با نظام اسلامی، تحکیم و ارتقای روحیه وفاداری جامعه عشایری به ولایت مطلقه فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحکیم وحدت و همگرایی بین اقوام مختلف جامعه عشایری از دیگر اهداف این همایش است.

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول