اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای کرمان:

ظرفیت صدا و سیما در اطلاع‌رسانی بی‌بدیل است

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: ظرفیت صدا و سیما در اطلاع‌رسانی بی‌بدیل اما استفاده از این ظرفیت تابع ضوابط، اصول حرفه‌ای و شرایط حاکم بر مجموعه صدا و سیما است.

ظرفیت صدا و سیما در اطلاع‌رسانی بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمود میرکمالی در دیدار مسئولان روابط عمومی حوزه‌های قضایی استان کرمان با معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیما و مدیریت‌های آن اظهار داشت: قوه قضاییه قوه‌ای مستقل است و این قوه در استان کرمان برای ما همطراز و هم عرض نمایندگان قوای مجریه و مقننه صاحب کرسی و جایگاه است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما بر اهمیت کار دستگاه قضایی در راستای تامین امنیت و عدالت واقف است و چنانچه اخبار و اطلاعات دستگاه قضایی در چارچوب‌های تعیین شده صدا و سیما قرار بگیرد مانعی برای انتشار آن نیست.

این مقام مسئول گفت: اگر روابط عمومی‌ها اولویت‌ها و شرایط ویژه پخش اخبار صدا و سیما را بشناسند، بهتر و حرفه‌ای‌تر می‌توانند از این ظرفیت برای پخش اطلاعات و اخبار سازمان خود بهره گیرند.

وی ابراز داشت: پخش اخبار در صدا و سیما تابع شرایط خاص خود و با اولویت‌بندی‌های ویژه‌ای است و چنانچه سازمان‌ها به ویژه روابط عمومی‌ها این اولویت‌ها را بشناسند، بهتر می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را برای پخش از صدا و سیما مهیا کنند.

میرکمالی پیوست تصویر در اخبار سیما را از اولویت‌های اجتناب‌ناپذیر ذکر کرد و بیان داشت: در بسیاری از موارد روابط عمومی‌ها اخبار خود را به صورت مکتوب و بدون هیچ تصویری ارسال می‌کنند، به همین دلیل استفاده از این خبر در سیما چندان کاربردی ندارد.

وی لزوم شناخت چارچوب خبری صدا و سیما را نیز یادآور شد و اظهار داشت: در صدا و سیما اخبار از زمان کوتاه‌تری برخوردار هستند و به همین لحاظ باید اخبار مختصر و با نحوه تنظیم مهم‌ترین بخش آن و به همراه تصویر ارسال شود.

میر کمالی خاطر نشان کرد: چنانچه اخبار رسیده از روابط عمومی‌ها به صورت خوب و مطابق با چارچوب‌های صدا و سیما پردازش شده باشد و البته از ارزش‌های خبری برخوردار بوده و عناصر خبری نیز در آن رعایت شده باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ظرفیت صدا و سیما را ظرفیت بی‌بدیل اطلاع‌رسانی دانست و تاکید کرد: اما استفاده از این ظرفیت تابع ضوابط، اصول حرفه‌ای و شرایط حاکم بر مجموعه صدا و سیما است.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول