به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیتالله محسن مجتهدشبستری، که به مناسبت 27 اردیبهشت روز بزرگداشت روابط عمومی امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان خاطرنشان کرد: در جهان امروز که به دنیای ارتباطات و اطلاعات شهرت یافته است، جایگاه روابط عمومی حساس و تعیینکننده است.
وی اظهارکرد: زمان ارتباطات سنتی به سر آمده و با وجود آمدن تکنولوژیهای جدید ارتباطی روابط عمومیها هم باید به آنها مجهز شوند.
نماینده ولیفقیه در آذربایجانشرقی اضافه کرد: داشتن اعتقادات درست و منطقی مستقل، میتواند بر عملکرد روابط عمومیها تاثیر مناسبی بگذارد.
مجتهدشبستری اظهارکرد: روابط عمومی با توان ترغیبی و تشویقی خود در بین مردم و همکاران سازمانی خود می تواند نقش بسزایی در افزایش مشارکت ایفا کنند.
امام جمعه تبریز پرهیز از مبالغه گویی را از نیازهای مهم عرصه اطلاع رسانی دانست و افزود: روابط عمومی دستگاههای مختلف اجرایی، باید در ارایه گزارش عملکرد خود به مردم یا مدیر مربوطه، از افراط و تفریط اجتناب کنند.
وی افزود: پشتوانه اعتقادی و اخلاقی روابط عمومی دستگاههای مختلف اجرایی، تنها راه عبور از مشکلات و موانع است.
مجتهدشبستری تاکید کرد: نباید روابط عمومیها مسلوب الاختیار باشند چرا که وجود نگرشهای مختلف اجتماعی و سیاسی در ادارهها و دستگاههای اجرایی اجتنابناپذیر است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات چهارمین انتخابات شورای شهر و روستا و یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: انتخابات، عرصهای است که حضور و مشارکت افراد، در نهایت، به صورت عددی متقن و واحد که افزایش یا کاهش آن غیرممکن است، در تاریخ سیاسی کشور ثبت و ضبط میشود و علاوه بر این در تیررس دشمن نیز قرار میگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تبلیغات رسانههای بیگانه در آستانه برگزاری انتخابات اظهار داشت: ملت ایران در سایه رهنمودهای مقام عظمای ولایت، از فتنه انگیزی دشمن در آستانه انتخابات، سرافراز و سربلند عبور خواهد کرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رئیس جمهوری باید وارسته، شایسته، کارآمد و با تقوی باشد.
مجتهدشبستری افزود: در انتخابات آینده از شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نباید غفلت شود و افرادی در خور و تخصص مسائل شهری و کارآیی مناسب با رای حداکثری انتخاب شود.
وی نقش روابط عمومی را در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی چشمگیر خواند و افزود: در این راستا، با توجه به توسعه امکانات اطلاع رسانی، اثربخشی روابط عمومی فراتر از یک مجموعه اداری بوده و میتواند آگاه سازی و نشاط بخشی در مشارکت حداکثری را در پی داشته باشد.
انتهای پیام/60002/ق30/پ3003