اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی همدان:

صلاحیت 197 کاندیدای شورای اسلامی روستایی احراز نشد

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی همدان گفت: صلاحیت 197 کاندیدای شورای اسلامی روستایی در استان همدان به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی احراز نشد.

صلاحیت 197 کاندیدای شورای اسلامی روستایی احراز نشد

واحد حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه از مجموع 44 کاندیدای رد صلاحیت شده در شهرهای استان تعداد 37 نفر به هیئت عالی نظارت استان شکایت کردند، اظهار داشت: هیئت عالی نظارت استان طی جلساتی در تاریخ 26 اردیبهشت در محل استانداری و اول خرداد سال جاری در محل مجلس شورای اسلامی رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده از مجموع 37 نفر رد صلاحیت شده تعداد 23 کاندیدا تأیید، 10 نفر رد صلاحیت و چهار نفر صلاحیت آنها احراز نشد.    

سخنگو و دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی همدان افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت عالی استان اگر به نظر هیئت عالی اعتراض دارند از تاریخ ابلاغ به مدت دو روز فرصت خواهند داشت تا شکایت خود را حضوراً به دبیرخانه هیئت عالی استان مستقر در استانداری ارائه کنند تا پس از جمع‌بندی به همراه سایر مستندات از طریق دبیرخانه هیئت عالی نظارت استان به هیئت مرکزی کشور تحویل داده شود. 

وی اضافه کرد: اسامی قطعی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 12 خرداد از طریق فرمانداری‌ها رسماً اعلام خواهند شد.

حمیدی با اشاره به اینکه اکثر کاندیداهای رد صلاحیت شده به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی شرایط آنها احراز نشد خاطرنشان کرد: در رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده، هیئت عالی نظارت با بررسی همه جانبه محتویات پرونده آنها و بررسی استعلامات مراجع چهارگانه نسبت به اتخاذ تصمیم اقدام کرده است.  

وی به کاندیداهای رد صلاحیت شده بخش روستایی اشاره کرد و یادآور شد: در روستاها تعداد 197 کاندیدا رد صلاحیت شدند که 100 به هیئت‌های نظارت شهرستانی مراجعه کردند.

سخنگو و دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی همدان بیان داشت: بیش از 95 درصد افرادی که در مناطق روستایی رد صلاحیت شدند مشکل مدرک تحصیلی دارند که صلاحیت آنها احراز نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ناظرین هیئت عالی نظارت در شعبات اخذ رأی اشاره کرد و ابراز داشت: در کل استان تعداد یک‌هزار و 600 ناظر بر انتخابات شوراها در شعب اخذ رأی حضور دارند.

حمیدی ادامه داد: تعداد 80 نفر به عنوان سر ناظر «به ازاء هر 20 صندوق رأی یک سرناظر» و تعداد 40 نفر بازرس ویژه در انتخابات فعالیت می‌کنند.  

وی در ادامه به زمان آغاز تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: کاندیداها از روز 16 خرداد تا 23 خرداد مجاز خواهند بود تا در چارچوب آئین‌نامه تبلیغات انتخابات، فعالیت کنند.

سخنگو و دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی همدان در پایان گفت: آموزش ناظرین هیئت‌های نظارت در انتخابات شوراها در سطح استان به تفکیک هر شهرستان از دهم خرداد آغاز خواهد شد.  

انتهای پیام/89019/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول