اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

نتایج صلاحیت 365 نامزد انتخابات شوراهای شهر گیلان اعلام می‌شود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: صبح فردا صلاحیت حدود 80 درصد نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر گیلان معادل 365 نفر اعلام می‌شود.

نتایج صلاحیت 365 نامزد انتخابات شوراهای شهر گیلان اعلام می‌شود

جبار کوچکی‌نژاد لحظاتی قبل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گیلان با ثبت‌نام 15 هزار و 599 نفر داوطلب آغاز شد.

وی افزود: طبق قانون هیئت‌های اجرایی در فرمانداری‌ها با تأیید هیئت نظارت تشکیل می‌شود و در مرحله نخست هیئت‌های اجرایی بررسی صلاحیت‌های کاندیداها را آغاز می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحله نخست بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی به پایان رسیده است، اذعان کرد: در حوزه شهری تعداد 239 نفر از یک‌هزار و 860 نفر رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در حوزه روستایی نیز صلاحیت 982 نفر از 13 هزار و 739 نفر تایید نشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه رد صلاحیت شدگان طبق قانون انتخابات می‌توانند اعتراض کنند، گفت: نامزدهای شهری می‌توانند اعتراض خود را به هیئت عالی نظارت در 52 شهر استان و روستاها به هیئت نظارت شهرستان مربوطه ارائه دهند.

وی اضافه کرد: مرحله دوم نیز هیئت‌های نظارت شهرستان صلاحیت هیئت‌های اجرایی شهرستان را مورد بررسی قرار می‌دهند که در شهر 126 نفر و روستاها نیز 422 نفر رد صلاحیت شدند.

این مسئول مجموع افرادی که در شهرستان تاکنون صلاحیت آنها احراز نشده است یک‌هزار و 769 نفر عنوان کرد و افزود: 11.3 درصد مجموع داوطلبان رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت روستاها در حوزه نظارت شهرستان‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: چند روز برای اعلام نتیجه فرصت است.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حوزه‌های 52 شهر نیز هیئت‌های نظارت استان اعتراض داوطلبان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با تصریح بر اینکه صبح فردا نتیجه صلاحیت‌های نامزدها در حوزه 52 شهر اعلام می‌شود، متذکر شد: افرادی که از هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند در مرحله نخست نتیجه صلاحیت حدود 80 درصد از مجموع نامزدهای شهری معادل 365 نفر به استاندار و یا رئیس ستاد انتخابات استان اعلام نتیجه می‌شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان افزود: تا پایان هفته جاری نتیجه قطعی تمام نامزدها شامل رد صلاحیت‌ها و یا تأیید شده‌ها اعلام می‌شود.

وی اذعان کرد: هیئت‌های اجرایی شهر که حدود 126 نفر در 52 شهر استان است، تا 10 خرداد به ستاد انتخابات استان اعلام می‌کنیم.

کوچکی‌نژاد درباره نحوه اعتراض نامزدها، خاطرنشان کرد: کسانی که در شهر رد صلاحیت شدند می‌توانند اعتراض‌های خود را به هیئت عالی نظارت کشور اعلام کنند و افرادی که در روستاها رد صلاحیت شدند نیز می‌توانند به هیئت نظارت استان اعتراض کنند.

وی آغاز فعالیت‌های انتخاباتی را از 14 خرداد جاری عنوان کرد و متذکر شد: کاندیداها هشت روز فرصت دارند فعالیت تبلیغاتی خود را انجام دهند.

این مسئول، 12.8 درصد رد صلاحیت‌های شهری را در هیئت‌های اجرایی و 6.7 درصد را توسط هیئت‌های نظارت ذکر کرد.

وی افزود: در حوزه روستاها نیز 7.1 درصد رد صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و 3.7 درصد در هیئت‌های نظارت صورت گرفت.

کوچکی‌نژاد مجموع رد صلاحیت‌های شهری را 19.5 درصد و 10.1 درصد نیز در روستاها عنوان کرد.

وی بررسی صلاحیت‌ها را از مراجع چهارگانه و مردمی ذکر کرد و یادآور شد: برای رسیدن به نتایج قطعی در بررسی صلاحیت‌ها تلاش کردیم از نزدیک موارد شبهه ‌برانگیز در محله‌ها را بررسی کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس از مراجع چهارگانه به ویژه اداره کل اطلاعات، انتظامی، دادگستری، سازمان بازرسی و... قدردانی کرد.

انتهای پیام/2300/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول