اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا (ع) البرز:

سوم خرداد جنگ را به نفع انقلاب رقم زد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر صحنه جنگ را به نفع انقلاب اسلامی رقم زد.

سوم خرداد جنگ را به نفع انقلاب رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داوود بهرامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس از عملیات‌های بزرگ و غرورآفرین تاریخ دفاع مقدس است که از اردیبهشت سال 60 تا اردیبهشت سال 61، 14 عملیات پیاپی انجام شد تا منجر به این شد که عملیات بزرگ بیت‌المقدس طراحی و اجرا شود.

وی افزود: جنگ هشت ساله تحمیلی دو دوره داشت که یک دوره از آغاز جنگ تا آزادسازی خرمشهر و دوره دیگر از آزادسازی خرمشهر تا پایان جنگ را شامل می‌شد.

این مسئول ادامه داد: پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران در تصرف دشمن درآمده بود و خرمشهر برای دشمن بسیار اهمیت داشت چراکه با تصرف آن می‌توانست اهواز، حمیدیه و سوسنگرد را زیر آتش توپخانه خودش داشته باشد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز خاطرنشان کرد: دشمن پس از عملیات فتح‌المبین به این نتیجه رسید که ایران طراحی بزرگی برای آزادسازی خرمشهر در دستور کار قرار داده به همین دلیل برای حفظ خرمشهر شش لشگر اعم از سه لشگر زرهی، یک لشگر مکانیزه و دو لشگر پیاده را با 80 هزار نیرو و انواع مهمات و ارابه‌های توپخانه صحرایی روی کار آورد تا جلوی رزمندگان اسلام را بگیرد.

بهرامی بیان کرد: دشمن نمی‌خواست خرمشهر فتح شود چرا که می‌خواست ایران را پای میز مذاکره بنشاند به همین دلیل تمام نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مردمی تصمیم گرفتند مردانه در برابر رژیم بعثی ایستادگی کرده و خرمشهر را آزاد کنند.

وی اضافه کرد: نصرت الهی، روحیه معنوی بالای رزمندگان و استعانت رزمندگان اسلام از خدای متعال سبب شد خونین‌شهر از لوث وجود بعثی‌ها آزاد شود؛ این در حالی بود که با آزادسازی خرمشهر پنج هزار و 38 کیلومتر از خاک ایران باز پس گرفته شدن و یک‌هزار و 800 کیلومتر مرز بین‌المللی به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

این مسئول بیان کرد: زمانی که امام بیان کرد خرمشهر را خدا آزاد کرد در واقع کدی بود که رزمندگان اسلام باید تا پیروزی جنگ آن را ادامه دهند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز تصریح کرد: مردم باید برای تحقق حماسه سیاسی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در پای صندوق‌های رأی حضوری پرشور و گسترده داشته باشند.

انتهای پیام/77006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول